אהרן תאומים כתב:אכן תובנה וביאור יפה
מצורף הלוח להנאתכם כולל עמודה נלמד ב: למלאות בחברותא\לבד\בשיעור\שיעור שמע וכו' , כל אחד יכול להוסיף כפי הבנתו פירוט או שאר ירקות
תודות אלף!!!
אהרן תאומים כתב:אכן תובנה וביאור יפה
מצורף הלוח להנאתכם כולל עמודה נלמד ב: למלאות בחברותא\לבד\בשיעור\שיעור שמע וכו' , כל אחד יכול להוסיף כפי הבנתו פירוט או שאר ירקות
מיללער כתב:מברכות יד: מודים אנחנו לך ה' אלקינו שהוצאתנו מארץ מצרים ופדיתנו מבית עבדים ועשית לנו נסים וגבורות וכו'
לקידושין יד: הנרצע נקנה ברציעה וכו' - והטעם שעבד נרצע באזנו דרש ר"ש כמין חומר משום ששמע 'עבדי הם ולא עבדים לעבדים'
נוטר הכרמים כתב:
קצת מוגזם כל העיסוק במספר הדפים, לטעמי.
אם יש קושיא טובה, השלמת יריעה, מהכא להתם,
זה נפלא, ואולי זה בגדר 'השגחה פרטית',
אבל לחפש זהות של מילים או שמות אמוראים וכד' זה חסר משמעות, לענ"ד.
נוטר הכרמים כתב:במקרה,
נהניתי מכמה השוואות בין הדפים,
או שמות אמוראים וכד' זה חסר משמעות, לענ"ד.
נוטר הכרמים כתב:במקרה, אני כעת עוסק גם במס' ברכות עם הדף היומי,
וגם בקידושין (פרעון חוב של איזו קבלה) במקביל.
נהניתי מכמה השוואות בין הדפים,
אבל זה באמת דבר משונה מאוד כל החיפוש מקבילות הזה.
למה אמור להיות קשר בין ברכות ח לקידושין ח יותר מאשר לנדה כה?
קצת מוגזם כל העיסוק במספר הדפים, לטעמי.
אם יש קושיא טובה, השלמת יריעה, מהכא להתם,
זה נפלא, ואולי זה בגדר 'השגחה פרטית',
אבל לחפש זהות של מילים או שמות אמוראים וכד' זה חסר משמעות, לענ"ד.
אהרן תאומים כתב:ברכות יז:אמר רב יוסף תדע דהא לא איגייר גיורא מינייהו אמר רב אשי בני מתא מחסיא אבירי לב נינהו דקא חזו יקרא דאורייתא תרי זמני בשתא ולא קמגייר גיורא מינייהו:
קידושין יז:דתנן לוה מעות מן הגר שנתגיירו בניו עמו לא יחזיר לבניו ואם החזיר אין רוח חכמים נוחה הימנו,
ואפשר מפני שחזו יקרא דאורייתא ועל כן יותר חששו לירושה כי ידוע שמתא מחסיא היו מקפידים בעניני ממון
אהרן תאומים כתב:ברכות יח . (תוספות)ומעשה שמתה אחותו של ר''ת בשבת והודיעו לו במוצאי שבת בעיר אחרת ואכל בשר ושתה יין ואמר כיון שיש לה בעל שחייב בקבורתה
קידושין יח : נישואין עושה או אירוסין עושה נפקא מינה ליורשה וליטמא לה ולהפר נדריה,
וצ"ע האם ליטמא לה זה כולל גם חיוב קבורה או שבכהן יכול להיטמא לה, או שחיוב הדאגה לקבורה שייך גם באירוסין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 86 אורחים