עמוד 3 מתוך 3

Re: 'אמורא היה תופס לשונו' - בעניניים הלכתיים

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 4:57 am
על ידי שמואל דוד
שאלני חכ״א שליט״א בהא דמצינו כמה פעמים לייט עליה אביי כו׳ צ״ע מפרק הזהב מח: דאביי אמר אודועי מודעינן דכתיב ונשיא בעמך לא תאור ורבא אמר מילט לייטינן וצ״ע

Re: 'אמורא היה תופס לשונו' - בעניניים הלכתיים

פורסם: ג' יוני 25, 2024 5:57 am
על ידי מיללער
א. אילן מקצתו בארץ ומקצתו בחו"ל טבל וחולין מעורבין זה בזה דברי רבי רבן שמעון בן גמליאל אומר הגדל בחיוב חייב הגדל בפטור פטור (גיטין כב.)

ב. ישראל ועובד כוכבים שלקחו שדה בשותפות טבל וחולין מעורבין זה בזה, דברי רבי רבן שמעון בן גמליאל אומר של עובד כוכבים פטור, ושל ישראל חייב (גיטין מז. וחולין קלה:)

מדברי הגמרא בשני מקומות לא משמע שיש קו המשוה בין מחלוקת רבי ורשב"ג בב' הענינים, ונחלקו בב' דברים נפרדים - אולם נפלא הדבר שתפסו את לשונם ושיטתם אות באות - מעניין למצוא מי שמדן בזה.

Re: 'אמורא היה תופס לשונו' - בעניניים הלכתיים

פורסם: ד' יוני 26, 2024 6:38 am
על ידי שמואל דוד
מיללער כתב:א. אילן מקצתו בארץ ומקצתו בחו"ל טבל וחולין מעורבין זה בזה דברי רבי רבן שמעון בן גמליאל אומר הגדל בחיוב חייב הגדל בפטור פטור (גיטין כב.)

ב. ישראל ועובד כוכבים שלקחו שדה בשותפות טבל וחולין מעורבין זה בזה, דברי רבי רבן שמעון בן גמליאל אומר של עובד כוכבים פטור, ושל ישראל חייב (גיטין מז. וחולין קלה:)

מדברי הגמרא בשני מקומות לא משמע שיש קו המשוה בין מחלוקת רבי ורשב"ג בב' הענינים, ונחלקו בב' דברים נפרדים - אולם נפלא הדבר שתפסו את לשונם ושיטתם אות באות - מעניין למצוא מי שמדן בזה.

עיין אור הישר בבא בתרא כז:

Re: 'אמורא היה תופס לשונו' - בעניניים הלכתיים

פורסם: ד' יוני 26, 2024 7:08 am
על ידי מיללער
שמואל דוד כתב:
מיללער כתב:א. אילן מקצתו בארץ ומקצתו בחו"ל טבל וחולין מעורבין זה בזה דברי רבי רבן שמעון בן גמליאל אומר הגדל בחיוב חייב הגדל בפטור פטור (גיטין כב.)

ב. ישראל ועובד כוכבים שלקחו שדה בשותפות טבל וחולין מעורבין זה בזה, דברי רבי רבן שמעון בן גמליאל אומר של עובד כוכבים פטור, ושל ישראל חייב (גיטין מז. וחולין קלה:)

מדברי הגמרא בשני מקומות לא משמע שיש קו המשוה בין מחלוקת רבי ורשב"ג בב' הענינים, ונחלקו בב' דברים נפרדים - אולם נפלא הדבר שתפסו את לשונם ושיטתם אות באות - מעניין למצוא מי שמדן בזה.

עיין אור הישר בבא בתרא כז:

תודה רבה!

הציון באמת הוא לדברי הגמרא שם בבבא בתרא, שיש צד בגמ' דפליגי רבי ורשב"ג אי אמרי' יש ברירה או לא ואז אזלי לטעמייהו במאי דפליגי במס' חולין הנ"ל, אבל למעשה אידחי שם בגמ' עיי"ש.