עמוד 1 מתוך 1

ברכות דף טו

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2012 4:48 pm
על ידי צביב
בנקיון כתיב
[בקרתי פעם ברמת השרון ופגשתי שם את הרב אליהו קאפמן זצ"ל ושאלני]

האם מי שלא היו לו מים, וניקה ידיו במידי דמנקי , כשמצא אחרי כן מים, האם מחויב ליטול במים

Re: ברכות דף טו

פורסם: ד' אוגוסט 15, 2012 9:30 pm
על ידי רחמים
מזה שהגמ' אמרה שכל הסיבה שלק''ש לא צריך לחזר אחר המיים משום שמא יעבור זמנה
משמע הא אם הביאו לו מים חייב ליטול
ועוד הרי לתפילה חייב אפי' לחזור אחורה עד מיל וכ''ש שחייב כאשר לא צריך חזור והביאו לו.

Re: ברכות דף טו

פורסם: ה' אוגוסט 16, 2012 5:11 pm
על ידי צביב
אבל ידיו נקיות
ומדוע יטול?

כאילו טבל

פורסם: ה' אוגוסט 16, 2012 10:09 pm
על ידי אוצרניק
אמר ליה רבא, לא סבר לה מר כאילו טבל ?
מה הכוונה בגמ' 'כאילו טבל', לכאורה יש מזה הוכחה לטבילה של תוספת קדושה וטהרה. שהרי ודאי לא מועיל 'כאילו טבל' לטהרה עבור אכילת תרומה, ואפי' לד"ת - קודם שבטלוה לטבילותא. ואם אין כזה דבר טבילה לתוספת קדושה וטהרה, אז לגבי מה זה מועיל. (כמו שלא נאמר על מעשה מסוים שזה כמו שפתח 2 סידורים לתפילה).

Re: ברכות דף טו

פורסם: ה' אוגוסט 16, 2012 10:22 pm
על ידי צביב
לבאר דברי אוצרניק
ואסובבה את מזבחך ה'
בפשטות משמע כענין קידוש ידים ורגלים לעבודה
וענינו טהרה וקדושה לכבוד העבודה
הפשט בפסוק - אתכונן כראוי לעבודת ה'
הלימוד אצלינו שבנטילת ידים יש הכנה לתפילה כמו בטבילה לטהרה

Re: ברכות דף טו

פורסם: ו' אוגוסט 17, 2012 1:17 pm
על ידי רחמים
צביב כתב:אבל ידיו נקיות
ומדוע יטול?


יש נקיות ויש נקיות
יש נקיות שהיא לכתחילה
ויש נקיות שהיא רק בדיעבד

Re: ברכות דף טו

פורסם: ד' אוגוסט 29, 2012 12:54 am
על ידי צביב
בספר אוסרי לגפן -מילי דחסידותא
משמע כדברי רחמים שיש ליטול שוב אם לא נטל במים כהלכה

Re: ברכות דף טו

פורסם: ד' אוגוסט 29, 2012 3:24 am
על ידי אליהוא
כבר עמד בזה רש"י על אתר וכתב מעלה עליו שכר כאילו טבל, ולא עלה בדעתו לפרש כהנ"ל כמובן.