שבת י"ד ע"ב
פורסם: ד' נובמבר 07, 2012 1:19 pm
שתי גזירות מי"ח דבר המה: אוכלים וכלים הבאים מחמת משקין.
בגמרא מבואר דאוכלין הבאים מחמת משקין, היינו משקין הבאים מחמת ידים, וכלים הבאים מחמת משקין, היינו משקין הבאים מחמת שרץ.
וכתבו התוס' דמחמת שרץ לאו דוקא אלא ה"ה מחמת ידים.
ולא זכיתי להבין, כי לפי דברי התוס' שגם משקין הבאים מחמת ידים מטמאין כלים, א"כ בשביל מה היו צריכים לגזור על משקין הבאים מחמת ידים דמטמאין אוכלין, הרי פשיטא דמטמאין אוכלין כיון דאפילו כלים מטמאין. ולא מצאתי מי שמדבר מזה. אולי יש לי טעות בהבנה?
בגמרא מבואר דאוכלין הבאים מחמת משקין, היינו משקין הבאים מחמת ידים, וכלים הבאים מחמת משקין, היינו משקין הבאים מחמת שרץ.
וכתבו התוס' דמחמת שרץ לאו דוקא אלא ה"ה מחמת ידים.
ולא זכיתי להבין, כי לפי דברי התוס' שגם משקין הבאים מחמת ידים מטמאין כלים, א"כ בשביל מה היו צריכים לגזור על משקין הבאים מחמת ידים דמטמאין אוכלין, הרי פשיטא דמטמאין אוכלין כיון דאפילו כלים מטמאין. ולא מצאתי מי שמדבר מזה. אולי יש לי טעות בהבנה?