עמוד 1 מתוך 1

שבת מח ע"ב

פורסם: ה' נובמבר 15, 2012 11:48 pm
על ידי יוס'ל
בס"ד

תנו רבנן מספורת של פרקים ואיזמל של רהיטני חיבור לטומאה ואין חיבור להזאה מה נפשך אי חיבור הוא אפילו להזאה נמי אי לאו חיבור הוא אפילו לטומאה נמי לא אמר רבא דבר תורה בשעת מלאכה חיבור בין לטומאה בין להזאה ושלא בשעת מלאכה אינו חיבור לא לטומאה ולא להזאה.

לא הבנתי איך יעשו הזאה למספרים האלו 'בשעת מלאכה'.

האם הכהן יבא להזות במספרה, או שהכוונה בשעות העבודה.

Re: שבת מח ע"ב

פורסם: ה' נובמבר 22, 2012 11:15 pm
על ידי אוהב אוצר
אולי הכוונה לאדם הצריך הזאה ומחזיק את המספרים ומזים עליהם ביחד? אולי.

Re: שבת מח ע"ב

פורסם: ג' נובמבר 27, 2012 10:41 pm
על ידי יוס'ל
אוהב אוצר כתב:אולי הכוונה לאדם הצריך הזאה ומחזיק את המספרים ומזים עליהם ביחד? אולי.


להחזיק את המספרים זה נחשב 'שעת מלאכה' ?

Re: שבת מח ע"ב

פורסם: ג' נובמבר 27, 2012 11:07 pm
על ידי כרם
מה כל כך לא מובן שיבוא להזות במספרה?
הרי לא כתוב כאן שכך היה מעשה, הנדון הוא באופן תיאורטי בחשיבות החיבור, לטומאה הכונה לחומרא, להזאה הכונה לקולא. והדברים מובנים כפשטם.

Re: שבת מח ע"ב

פורסם: ג' נובמבר 27, 2012 11:33 pm
על ידי אוצר החכמה
האם הכהן יבא להזות במספרה, או שהכוונה בשעות העבודה.


הכהן?

Re: שבת מח ע"ב

פורסם: ו' נובמבר 30, 2018 11:34 am
על ידי ביקורת תהיה
אוצר החכמה כתב:
האם הכהן יבא להזות במספרה, או שהכוונה בשעות העבודה.


הכהן?

בפרשת פרה על הפסוק 'וְלָקַח אֵזוֹב וְטָבַל בַּמַּיִם אִישׁ טָהוֹר' אומר אבן עזרא:
וְהַקָּרוֹב לִהְיוֹתוֹ כֹּהֵן.