איש רגיל כתב:לנחש יש שיניים רגילות, בהם הוא תופס את מזונו, ובנוסף יש לו שיני ארס דרכם הוא מזריק את הארס לקרבן.
אין שום סיבה שהנחש יתפוס את מזונו עם שיני הארס שלו. כמדומני שהארס של הנחש מזיק גם לו עצמו [אא"כ הוא נמצא במקום המיועד לו מששת ימי בראשית כדי להכיש אחרים].
בברכה המשולשת כתב:למה לא נאמר שהככר שבפי נחש הרי היא כמבוערת בגלל ארס הנחש?
רחמים כתב:ג. ביסוד דינא דבדיקת חמץ פירש"י בריש פסחים שזה מטעם בל יראה וב"י, והתוס' פי' שהוא מחשש שמא יבא לאכלו, וא"כ בנידון דידן ככר בפי נחש אין חשש שיאכלנו דהא חז"ל אסרו לאוכל מאכל מנוקר שמא נקרו נחש, כ"ש ככר בפי נחש, וחמירא סכנתא מאיסורא, א"כ ודאי שהוא לא יאכלנו אם נקרו נחש, ואם בחמץ הקדש אמרו דמיבדל בדילי מיני' כ"ש ככר שניקר בו נחש.
בברכה המשולשת כתב:למה לא נאמר שהככר שבפי נחש הרי היא כמבוערת בגלל ארס הנחש?
בברכה המשולשת כתב:למה לא נאמר שהככר שבפי נחש הרי היא כמבוערת בגלל ארס הנחש?
רחמים כתב:איש רגיל כתב:לנחש יש שיניים רגילות, בהם הוא תופס את מזונו, ובנוסף יש לו שיני ארס דרכם הוא מזריק את הארס לקרבן.
אין שום סיבה שהנחש יתפוס את מזונו עם שיני הארס שלו. כמדומני שהארס של הנחש מזיק גם לו עצמו [אא"כ הוא נמצא במקום המיועד לו מששת ימי בראשית כדי להכיש אחרים].
א. אין מצב שנחש מחזיק משהו בפיו בלא ששיני הארס שלו ננעצים בזה.
רחמים כתב:ב. הנחשים מחוסנים נגד הארס של עצמם והראיה שהם מכישים את טרפם ואח''כ אוכלים אותו עם הארס.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 73 אורחים