עמוד 1 מתוך 1

פסחים סו:

פורסם: א' אוגוסט 25, 2013 6:01 pm
על ידי איש רגיל
תוס' ד"ה כלאחר יד כתב דיש בהעברת הסכין גם שבות דהשתמשות בבהמה בשבת, ואילו בד"ה הנח כתב דכאן הוא שבות כאן משום דהוא שבות בהמתו, ולכאו' נשאר קשה מה עם שבות דהשתמשות בבהמה, דהוא לא שבות בהמתו אלא שבות עצמו.

Re: פסחים סו:

פורסם: ב' אוגוסט 26, 2013 6:47 am
על ידי שמחה
אבל ההשתמשות בבהמתו כאן הוא שבות כלאחר יד דהא אין דרך טלה לשאת משוי כמו שאמר רש"י.

Re: פסחים סו:

פורסם: ב' אוגוסט 26, 2013 8:56 am
על ידי איש רגיל
שמחה כתב:אבל ההשתמשות בבהמתו כאן הוא שבות כלאחר יד דהא אין דרך טלה לשאת משוי כמו שאמר רש"י.

אכן, אך לתוס' אי"ז סיבה שיקלו בשבות כזו, אלא הקובע לדעתו הוא אם זה שבות בהמתו או שבות עצמו, והשתמשות בבהמה לכאו' היא שבות עצמו.

Re: פסחים סו:

פורסם: ב' אוגוסט 26, 2013 5:38 pm
על ידי שמחה
איש רגיל כתב:
שמחה כתב:אבל ההשתמשות בבהמתו כאן הוא שבות כלאחר יד דהא אין דרך טלה לשאת משוי כמו שאמר רש"י.

אכן, אך לתוס' אי"ז סיבה שיקלו בשבות כזו, אלא הקובע לדעתו הוא אם זה שבות בהמתו או שבות עצמו, והשתמשות בבהמה לכאו' היא שבות עצמו.

לפע"ד כוונת התוס' הוא דאם השבות עצמו הוא ע"י שבות בהמתו, אז היא קיל ומותר אפילו אם היה אפשר לעשות מערב שבת

Re: פסחים סו:

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2013 1:58 am
על ידי איש רגיל
שמחה כתב:
איש רגיל כתב:
שמחה כתב:אבל ההשתמשות בבהמתו כאן הוא שבות כלאחר יד דהא אין דרך טלה לשאת משוי כמו שאמר רש"י.

אכן, אך לתוס' אי"ז סיבה שיקלו בשבות כזו, אלא הקובע לדעתו הוא אם זה שבות בהמתו או שבות עצמו, והשתמשות בבהמה לכאו' היא שבות עצמו.

לפע"ד כוונת התוס' הוא דאם השבות עצמו הוא ע"י שבות בהמתו, אז היא קיל ומותר אפילו אם היה אפשר לעשות מערב שבת

אני לא מבין. השתמשות בבהמה הוא שבות עצמו, מוסכם?
אם לתוס' רק שבות בהמתו התירו, איך התירו השתמשות בבהמתו?

Re: פסחים סו:

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2013 2:34 am
על ידי שמחה
אפשר תוכל להסביר מה הוא שבות בהמתו שמוזכר בתוס'

Re: פסחים סו:

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2013 3:42 pm
על ידי איש רגיל
כל מה שאסור מדאורייתא משום שביתת בהמתו, אם הוא בשינוי אסור משום שבות, והוא שבות בהמתו.

Re: פסחים סו:

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2013 7:05 pm
על ידי מיללער
רש"י ד"ה דדחו טומאה מנלן: פסח איקרי קרבן ציבור דאתי בכנופיא, באידך פירקין עכ"ל

מה רוצה רש"י בזה, ומה שייכות יש לזה דברי הגמ'?

Re: פסחים סו:

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2013 7:15 pm
על ידי עושים פסים
הכלל הוא שקרבן יחיד אינו בא בטומאה, והוקשה לו שהרי ק"פ הוא קרבן יחיד, ומתרץ רש"י שהואיל וכולם מביאים ובא בכנופיא יש לו דין קרבן ציבור.

Re: פסחים סו:

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2013 8:34 pm
על ידי מיללער
עושים פסים כתב:הכלל הוא שקרבן יחיד אינו בא בטומאה, והוקשה לו שהרי ק"פ הוא קרבן יחיד, ומתרץ רש"י שהואיל וכולם מביאים ובא בכנופיא יש לו דין קרבן ציבור.

הכלל של קרבן יחיד נדחה ואין קרבן ציבור נדחה, הרי בזה אנו דנין, ואם יש לימוד שקרבן פסח אינו נדחה אם רוב הציבור טמאין, הרב כך גזרה חכמתו, ולמה לנו לחדש שמשום שמובא בכנופיא יש לו דין של קרבן ציבור?

Re: פסחים סו:

פורסם: ד' אוגוסט 28, 2013 12:28 am
על ידי נהנה מהאוצר
הקושיא משבות בהמתו

זו קושית רע"א

וז"ל תד"ה כלאחר יד, ה"מ למפרך וכו'. קשה לי, איך יתורץ זה לפי האמת, דיקשה קושיית תוס' בדיבור הסמוך לאחר זה, דהא במתני' איסור שבות דרבנן, ובזה לא שייך תירוצם דשבות דבהמתו קיל, דהא שבות דמשתמש בבעלי חיים הוי שבות דעצמו.

Re: פסחים סו:

פורסם: ד' אוגוסט 28, 2013 1:02 am
על ידי איש רגיל
נהנה מהאוצר כתב:הקושיא משבות בהמתו

זו קושית רע"א

וז"ל תד"ה כלאחר יד, ה"מ למפרך וכו'. קשה לי, איך יתורץ זה לפי האמת, דיקשה קושיית תוס' בדיבור הסמוך לאחר זה, דהא במתני' איסור שבות דרבנן, ובזה לא שייך תירוצם דשבות דבהמתו קיל, דהא שבות דמשתמש בבעלי חיים הוי שבות דעצמו.

יישר כח גדול!