עמוד 1 מתוך 1

יומא לג: העברה על המצוות במשמוש תפלין של ראש

פורסם: ה' דצמבר 12, 2013 12:03 am
על ידי בן החבורה
בתוד"ה עבורי ורבי אליהו זצ"ל מפרש וכו' דבשל יד ממשמש תחילה משום דפגע בהן ברישא ואח"כ ממשמש בשל ראש.
בבאר היטב סי' קי"ג הביא בשם האריז"ל למשמש בתפלה של ראש קודם שמתחיל תפלת שמו"ע, ולכאורה לפי פירושו של רבי אליהו הוא נגד הגמרא. ואולי יש ליישב דדוקא כשרוצה למשמש בשתיהן שייך העברה אם ממשמש בשל ראש תחילה אבל כשאינו רוצה למשמש בשל יד כלל אין בזה משום העברה, וצ"ע.

Re: יומא לג: העברה על המצוות במשמוש תפלין של ראש

פורסם: ה' דצמבר 12, 2013 12:26 am
על ידי נרו יאיר
שאלת טוב וענית טוב..

Re: יומא לג: העברה על המצוות במשמוש תפלין של ראש

פורסם: ה' דצמבר 12, 2013 8:12 am
על ידי בן החבורה
דיברתי מקודם עם הרב 'בגולה' והרציתי לפניו את ההערה, וענה לי על אתר {בחריפות, כדרכו} דמאחר ועובר לתפלת שמו"ע צריך להעביר השער מעל האזניים (כדאיתא בתקוני זוהר קכב, ב והובא בראשית חכמה ועוד) הרי כבר הרים ידו אל עבר ראשו וא"כ כשממשמש בתפלה של ראש לבד אינו מעביר על תפלה של יד.

Re: יומא לג: העברה על המצוות במשמוש תפלין של ראש

פורסם: ה' דצמבר 12, 2013 9:14 am
על ידי בברכה המשולשת
אפשר גם לתרץ בתפילין של יד הוא כבר משמש שלוש פעמים (בתחילת ברכת יוצר ופעמיים בק"ש)

Re: יומא לג: העברה על המצוות במשמוש תפלין של ראש

פורסם: ה' דצמבר 12, 2013 9:19 am
על ידי בן החבורה
לא משמע בגמ' ותוס' דקאי רק על המשמוש הראשון