עמוד 1 מתוך 1

יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

פורסם: ג' פברואר 04, 2014 9:46 pm
על ידי מ.ל.
נשאלתי מחכ"א:

לפי דעת חכמים, שאם ראה קרי מן המנחה ולמעלה אין מותר לטבול אלא ימתין עד שתחשך, משום דס"ל דתפילת נעילה בלילה, - הכיצד ומה משמעות יש לתפילת נעילה, לאחר שחילל את החג ברחיצה של טבילה?

Re: יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

פורסם: ג' פברואר 04, 2014 9:50 pm
על ידי מיללער
מ.ל. כתב:נשאלתי מחכ"א:

לפי דעת חכמים, שאם ראה קרי מן המנחה ולמעלה אין מותר לטבול אלא ימתין עד שתחשך, משום דס"ל דתפילת נעילה בלילה, - הכיצד ומה משמעות יש לתפילת נעילה, לאחר שחילל את החג ברחיצה של טבילה?

רחיצה של טבילה הוא רק איסורא מדרבנן, ולא מיקרי שחילל את החג

Re: יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

פורסם: ג' פברואר 04, 2014 10:17 pm
על ידי מ.ל.
ומנא ליה למר הא.

Re: יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

פורסם: ג' פברואר 04, 2014 10:31 pm
על ידי מיללער
מ.ל. כתב:ומנא ליה למר הא.

1. עי' בתו"י תחלת הפרק שכתבו בפשיטות שכל איסור רחיצה ביוה"כ הוא רק מדרבנן.
2. כל רחיצה שאינה של תענוג מותרת

Re: יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

פורסם: ג' פברואר 04, 2014 10:38 pm
על ידי מ.ל.
מיללער כתב:1. עי' בתו"י תחלת הפרק שכתבו בפשיטות שכל איסור רחיצה ביוה"כ הוא רק מדרבנן.

רחיצה של טבילה היא כמובן רחיצת כל גופו, דבזה פשיטא ליה דאסור מה"ת. ע"ש.

Re: יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

פורסם: ד' פברואר 05, 2014 1:43 pm
על ידי מ.ל.
מצאתי שהסטייפלר נגע בזה, בספרו קהלות יעקב (יומא סו"ס כ"ב), וכך כתב:
"ואע"פ דמבואר בגמרא דקודם תפלת נעילה יכול לטבול בלילה אע"פ דביום אסרינן לי' אפשר משום דזמן תוספת יוה"כ שאינו אלא בעשה קיל מיוה"כ עצמו, משו"ה מוטב יותר לטבול בלילה מביום אע"פ שעדיין תוספת יוה"כ עליו, דהא במקום דא"א שרינן לטבול גם ביום לצורך תפלה וכגון לפני שחרית ומנחה עיין בסוגיין, אבל לא מסתבר לכאורה שאחר שיבדיל ויעשה חול גמור יתפלל נעילה".