עמוד 1 מתוך 1

יבמות דף ס"ט פצו"ד פוסל בתרומה

פורסם: ג' דצמבר 09, 2014 10:17 pm
על ידי אנונימי
ביבמות דף סט א' - ורבי יוסי אומר כל שזרעו פסול פוסל וכל שאין זרעו פסול אינו פוסל והלכך מצרי שני שאין זרעו פסול אינו פוסל את אשתו.
ולפי"ז הה"נ דפצוע דכה שזרעו אינו פסול אינו פוסל את אשתו.
והואיל וכן מעתה פצו"ד כהן מאכיל את אשתו בתרומה, דדוקא מי שפוסל את אשתו אינו מאכילה משום דין משתמרת לביאה פסולה [כמבואר בפ' הבא על יבמתו דף נו ב'].
ומעתה צע"ג במאי דגרסינן שם בדף נז א' - בעא מיניה רבי יוחנן מרבי אושעיא פצוע דכא כהן שנשא בת גרים מהו שיאכילנה בתרומה אישתיק ולא אמר ליה ולא מידי וכו' ואי לר' יוסי בין בקדושתיה קאי בין לאו בקדושתיה קאי אכלה בקדושתיה קאי אכלה דהא אמר אף גר שנשא גיורת בתו כשרה לכהונה אי לאו בקדושתיה קאי אכלה דהא אמר קהל גרים לא איקרי קהל.
וצ"ע דלר' יוסי בלא"ה פצו"ד אינו פוסל את אשתו.

Re: יבמות דף ס"ט פצו"ד פוסל בתרומה

פורסם: ד' דצמבר 10, 2014 1:10 am
על ידי ארפכשד
אנונימי כתב:ולפי"ז הה"נ דפצוע דכה שזרעו אינו פסול אינו פוסל את אשתו.
ישים נא כת"ר לנגד עיניו הא דאין לפצ"ד זרע וממילא לכאורה אין מוכרח מ"ש מר.

Re: יבמות דף ס"ט פצו"ד פוסל בתרומה

פורסם: ד' דצמבר 10, 2014 2:18 am
על ידי שברי לוחות
ראה בזה שו"ת אבני נזר יו"ד סוף סימן תמד

Re: יבמות דף ס"ט פצו"ד פוסל בתרומה

פורסם: ד' דצמבר 10, 2014 9:57 pm
על ידי סכינא חריפא
ארפכשד כתב:
אנונימי כתב:ולפי"ז הה"נ דפצוע דכה שזרעו אינו פסול אינו פוסל את אשתו.
ישים נא כת"ר לנגד עיניו הא דאין לפצ"ד זרע וממילא לכאורה אין מוכרח מ"ש מר.

במאירי ביבמות כ' שזרעו של פצו''ד אינו פסול , ובקובץ הערות פירש דמשכח''ל לפי דעת הלבוש פצו''ד שיוליד ואעפ''כ אסור.