בגמ' אמר רב אחא ברבה משמיה דגמרא, ופרש"י:כך קיבל מרבו ורבו מרבו עד ר' מאיר ששמע משמו ולאו מן דעתיה קמפרש לטעמא דר"מ.
מענין שבשאר מקומות בש"ס כמו ביומא יד: ולג. וכן בקידושין נג. פירש"י על משמא דגמרא:דבר מקובל מכל בני הישיבה, שקיבלו מרבותיהם. או בדומה לזה, ולמה שינה כאן מכל הלין?
ולענין הגירסא, בגמרא דילן נדפס משמיה דגמרא אבל היעב"ץ הגיה שהגירסא הנכונה היא משמא דגמרא, ואולי בזה תלוי פירושו של רשיה"ק שבשאר המקומות היתה הגירסא בידו 'משמא דגמרא' ולהכי פירש שסובב על בני הישיבה ומקובל בפי כל, משא"כ הכא היתה הגירסא לפניו ז"ל 'משמיה דגמרא' ומשו"ז פירש שסובב על אדם פרטי שקיבל מרבו ורבו מרבו וכו'
ניתן להיאמר?
http://www.ivelt.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=3745