בפירקין פרק א' ממס' כתובות יש חמשה פעמים הביטוי של רבי יהושע "לא מפיה אנו חיין" כלומר שאין האשה נאמנת בטענתה.
עפ"י פשטות כוונת הדברים לומר שאין לנו להאמינה מכח מיגו של הפה שאסר הוא הפה שהתיר שהרי לא מפיה אנו חיין, בטענתה לא חידשה דבר שאין אנו יודעין אלא על פיה.
אבל המפרשים כמעט כולם נטו מדרך הפשט לדרך רמז, המלאכת שלמה וכן הקול הרמ"ז הביאו בשם האר"י הקדוש לרמז הענין שעל שלשה דברים העולם עומד ואחד מהם האמת, ואם אנו חושדין אותה שמשקרת אין אנו חיין על פיה, וכן הביא הגרעק"ע בתוספותיו מהש"מ (מי זה?) בשם תלמידי הר"י [האר"י]
התפא"י הוסיף עפ"י הגמ' סנהדרין צ"ו דאית קרתא ושמה קושטא ויושביה מאריכין ימים בזכות מדת האמת, להכי רמז התנא שעל פיה ודבורה לא נאריך ימים דשקר אמרה.