עמוד 1 מתוך 1

קידושין סו: ברש"י

פורסם: ה' מאי 19, 2016 7:35 am
על ידי שמואל דוד
כהנת לויה וישראלית וכו' - לוי שנשא כהנת או ישראלית בנה לוי וכהן שנשא לויה וישראלית בנה כהן (ולוי) ישראל שנשא כהנת או לויה הולד ישראל למשפחותם לבית אבותם כתיב...

והנה יש להעיר

א) מדוע מסביר רש"י לוי קודם כהן.
ב)מדוע בלוי וישראל כתב רש"י "או ישראלית" "או לויה" ובכהן כתב רש"י "וישראלית" (לכאורה פשוט שהכוונה או ישראלית , אולם לא מובן מדוע שינה וי"ל)
ג)מדוע אצל כהן ולוי כתב רש"י "בנה" ואצל ישראל כתב "הולד"

Re: קידושין סו: ברש"י

פורסם: ה' מאי 19, 2016 1:54 pm
על ידי מיללער
ולמה עיניהם של בבליים טרוטות?

כבודו חושב שלחברי הפורום פה יש תשובה על הדקדוקים בדברי רבינו רש"י?

Re: קידושין סו: ברש"י

פורסם: ה' מאי 19, 2016 2:12 pm
על ידי מה שנכון נכון
הבדלים כאלו בהרבה פעמים הם מעשה ידי הסופרים, ומשתנים מכתב יד לכתב יד. [כמובן נמצא שגם המחברים עצמם אינם מקפידים על זוטות כאלו, ומדברים בלשון בנ"א, ואינם מכונה שמתוכנתת לפלוט בטויים קבועים. מה גם שיש טעם בגיוון ליפות את הלשון].

לנד"ד ראה למשל בראשונים הרגילים להעתיק לשון רש"י.

רבינו יהונתן על הרי"ף
ואיזו זו כהנת לויה וישראלית. לוי שנשא כהנת או ישראלית בנה לוי. כהן שנשא לויה או ישראלית בנה כהן. ישראל שנשא כהנת או לויה הולד ישראל. למשפחותם לבית אבותם כתיב.

ר"ן על הרי"ף
לוי שנשא כהנת או ישראלית בנה לוי כהן שנשא לויה או ישראלית בנה כהן ישראל שנשא כהנת או לויה בנה ישראל דלמשפחותם לבית אבותם כתיב.

Re: קידושין סו: ברש"י

פורסם: ה' מאי 19, 2016 2:51 pm
על ידי יאיר

Re: קידושין סו: ברש"י

פורסם: ה' מאי 19, 2016 3:22 pm
על ידי שמואל דוד
מיללער כתב:ולמה עיניהם של בבליים טרוטות?

כבודו חושב שלחברי הפורום פה יש תשובה על הדקדוקים בדברי רבינו רש"י?


מדוע לא?

Re: קידושין סו: ברש"י

פורסם: ו' מאי 20, 2016 8:22 am
על ידי שמואל דוד
עיין מהר"י בירב שהעיר בשני השאלות ששאלתי