עמוד 1 מתוך 1

בעניין שכיר שעות דיום (ב"מ קיא.)

פורסם: ד' ינואר 18, 2017 5:16 am
על ידי שמואל דוד
הנה יש לחקור בהא דשכיר שעות דיום גובה כל היום האם היינו דוקא כשיש שהות לבעל הבית לשלם אבל כשנגמר מלאכתו סמוך לשקיעה אז ליכא דין גבייה ביום ולא עובר בלא תבא או דילמא לא שנא

ועיין רש"י ב"מ קיא. שכיר שעות דיום - שנשכר לו מן הבקר עד חצות
גובה כל היום - דהא כלתה שכירותו מחצות ואיכא בלא תבא
ולכאורה מבואר מדבריו דרק כשנגמר מלאכתו בחצות איכא לא תבא ויש לעיין מה השיעורים והגדר בזה

וע"ע גמרא ב"מ קיב הנותן טליתו לאומן כו' נתנה לו בחצי היום מששקעה חמה עובר כו'
ומבואר כנ"ל וצ"ע בזה

Re: בעניין שכיר שעות דיום (ב"מ קיא.)

פורסם: ד' ינואר 18, 2017 8:49 am
על ידי בברכה המשולשת
ייתכן שזה אורחא דמילתא

Re: בעניין שכיר שעות דיום (ב"מ קיא.)

פורסם: ד' ינואר 18, 2017 9:02 am
על ידי שמואל דוד
מדוע אצל שכיר יום השיעור הוא כל הלילה ובשכיר לילה כל היום ובשכיר שעות לפעמים יש רק דקות ספורות לאסוף כסף לשלם

Re: בעניין שכיר שעות דיום (ב"מ קיא.)

פורסם: ה' ינואר 19, 2017 11:21 pm
על ידי שמואל דוד
עיין סמ"ע שכתב שאפילו אם גמר מלאכתו בסוף היום, אם הוא קודם שקיעה צריך לשלם ואם לא עובר בלא תבא
ועיין כעין זה באהבת חסד

ובאמת תמוה טובא מדוע לא נותנים לבעה"ב זמן לאסוף כסף בשכיר שעות
ורק בשכיר יום ולילה נותנים הרבה זמן