עמוד 1 מתוך 1

מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

פורסם: ג' פברואר 14, 2017 4:54 pm
על ידי כדכד
הגמרא אומרת שהיה מקום לחשוב שבגלל גזירה דרבה שאין קוראים מגילה בפורים שחל בשבת שמא יביא את המגילה ברה"ר גם אין לדרוש בעניני הפורים בהשבת זו ומזה בא ריב"ל להוציא.
הקשה החברותא שלי: מדוע לא נאמר אותו דבר גם בר"ה ובסוכות שכשם שגזרו לא ליטול לולב ולא לתקוע בשופר כך נאמר שאין לדרוש בעניניהם ויבוא ריב"ל לאפוקי מזה

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

פורסם: ג' פברואר 14, 2017 8:34 pm
על ידי בברכה המשולשת
כאן זה עשייה וכאן זה לימוד

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

פורסם: ג' פברואר 14, 2017 10:21 pm
על ידי ישראל אליהו
.

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

פורסם: ג' פברואר 14, 2017 10:31 pm
על ידי פרי יהושע
היו דורשים מהמגילה עצמה, כמעשה דרבי במגילת קינות בשבת ת"ב, ולכן בזה הוא דאיכא חשש, [ושייך לזה גם מה שדנו באחרו' לעיין מוקצה בשבת כזו עי' מ"ב בשם פר"ח וצ"ת שם].

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

פורסם: ד' פברואר 15, 2017 1:45 pm
על ידי כדכד
בברכה המשולשת כתב:כאן זה עשייה וכאן זה לימוד

לא הבנתי כוונתו. אם בא להסביר למה למסקנה לא גוזרים -את זה הגמרא כבר אמרה. הוא שואל מדוע בהו"א היה מקום לגזור בלימוד על פורים בשבת יותר מאשר בלימוד על שופר או לולב

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

פורסם: ד' פברואר 15, 2017 3:34 pm
על ידי ישראל אליהו
כדכד כתב:
בברכה המשולשת כתב:כאן זה עשייה וכאן זה לימוד

לא הבנתי כוונתו. אם בא להסביר למה למסקנה לא גוזרים -את זה הגמרא כבר אמרה. הוא שואל מדוע בהו"א היה מקום לגזור בלימוד על פורים בשבת יותר מאשר בלימוד על שופר או לולב

כוונתו כדברי הרב 'פרי יהושע', שלולב הוא 'עשיה', משא"כ לימוד במגילת אסתר עצמה.

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

פורסם: ד' פברואר 15, 2017 5:21 pm
על ידי כדכד
התרוץ של הפרי יהושע נשמע לי הגיוני אך איני מבין איך אפשר להעמיס דבריו בדברי בברכה המשולשת

Re: מגילה ד. ,פורים איצטריכא ליה... מהו דתימא.. כדרבה. קמ"ל".

פורסם: ד' פברואר 15, 2017 8:15 pm
על ידי בברכה המשולשת
כדכד כתב:התרוץ של הפרי יהושע נשמע לי הגיוני אך איני מבין איך אפשר להעמיס דבריו בדברי בברכה המשולשת


אכן לכך כיוונתי,