עמוד 1 מתוך 1
כתובות סט: האם להמהרש"א היתה נוסחא אחרת ברש"י?
פורסם: ד' מרץ 15, 2017 3:28 am
על ידי מיללער
המהרש"א בח"א כתובות סט: בד"ה מר וזח מביא את הפירש"י ומסיים עכ"ל, ולפנינו אין שם הדברים הללו ברש"י כלל אף לא מקצתיה, האם נפלה טעות בדברי המהרש"א או שהיתה לפניו נוסחא אחרת בדברי רש"י?
Re: כתובות סט: האם להמהרש"א היתה נוסחא אחרת ברש"י?
פורסם: ד' מרץ 15, 2017 4:44 am
על ידי בקרו טלה
הן הן דברי הערוך, עי' במהרש"א הנדפס בע"י
Re: כתובות סט: האם להמהרש"א היתה נוסחא אחרת ברש"י?
פורסם: ד' מרץ 15, 2017 4:44 am
על ידי קאצ'קלה
אין כאן נוסח אחר בפירוש רש"י, לא בדפוסים קדומים ולא בעין יעקב.
אולם כבר תוקן במהרש"א הארוך שצ"ל במהרש"א: "עיין פרש"י. [ובערוך ערך מרזח פירש] בית מרזח כלומר האבל הניזח במרירות ומזדעזע...". וכן תוקן במהרש"א שבש"ס עוז והדר.
Re: כתובות סט: האם להמהרש"א היתה נוסחא אחרת ברש"י?
פורסם: ד' מרץ 15, 2017 4:03 pm
על ידי מיללער
קאצ'קלה כתב:אין כאן נוסח אחר בפירוש רש"י, לא בדפוסים קדומים ולא בעין יעקב.
אולם כבר תוקן במהרש"א הארוך שצ"ל במהרש"א: "עיין פרש"י. [ובערוך ערך מרזח פירש] בית מרזח כלומר האבל הניזח במרירות ומזדעזע...". וכן תוקן במהרש"א שבש"ס עוז והדר.
תודה רבה
Re: כתובות סט: האם להמהרש"א היתה נוסחא אחרת ברש"י?
פורסם: ד' מרץ 15, 2017 7:32 pm
על ידי מיללער
בקרו טלה כתב:הן הן דברי הערוך, עי' במהרש"א הנדפס בע"י
היינו שבש"ס ווילנא חסרו בטעות הדברים של "ובערוך פירש".
תודה רבה על הטירחא, ישלם ה' פעלך הטוב
Re: כתובות סט: האם להמהרש"א היתה נוסחא אחרת ברש"י?
פורסם: ה' מרץ 16, 2017 8:26 am
על ידי קאצ'קלה
מיללער כתב:בקרו טלה כתב:הן הן דברי הערוך, עי' במהרש"א הנדפס בע"י
היינו שבש"ס ווילנא חסרו בטעות הדברים של "ובערוך פירש".
כנים דבריך, אבל אינם מדויקים כל הצורך, כי אין הדבר תלוי ב
ש"ס ווילנא (ראם). בש"ס ווילנא נדפס כפי שהוא בדפוסים הראשונים של חידושי אגדות מהרש"א, וכבר שם ישנה השמטה זו.
Re: כתובות סט: האם להמהרש"א היתה נוסחא אחרת ברש"י?
פורסם: ג' מרץ 21, 2017 10:00 pm
על ידי דוד פריינד
אפשר הכוונה לפירש"י מהדורא קמא, מובא בשיטה מקובצת על פרקים אלו?
Re: כתובות סט: האם להמהרש"א היתה נוסחא אחרת ברש"י?
פורסם: ה' מרץ 23, 2017 12:19 pm
על ידי מיללער
דוד פריינד כתב:אפשר הכוונה לפירש"י מהדורא קמא, מובא בשיטה מקובצת על פרקים אלו?
לא נמצא שם - והכוונה בהמהרש"א הוא כמו שכתבו לעיל וכמו שנדפס במהרש"א בעין יעקב