עמוד 1 מתוך 1

בבא בתרא עה: ג' נקראו על שמו של הקב"ה

פורסם: א' אפריל 09, 2017 4:57 am
על ידי שמואל דוד
(וא"ר) שמואל בר נחמני א"ר יוחנן ג' נקראו על שמו של הקב"ה ואלו הן צדיקים ומשיח וירושלים צדיקים הא דאמרן משיח דכתיב (ירמיהו כג, ו) וזה שמו אשר יקראו ה' צדקנו ירושלים דכתיב (יחזקאל מח, לה) סביב שמונה עשר אלף ושם העיר מיום ה' שמה אל תקרי שמה אלא שמה

לכאורה תמוה,
אטו משיח לאו צדיק הוא, ומדוע צריך פסוק למשיח?

Re: בבא בתרא עה: ג' נקראו על שמו של הקב"ה

פורסם: א' אפריל 09, 2017 8:04 am
על ידי קאצ'קלה
מהר"ל בחידושי אגדות מבאר שמעלת הצדיקים גדולה מכל מה שבארץ, ואילו משיח גדול גם ממלאכי מעלה, לכן לא כללם יחד.

Re: בבא בתרא עה: ג' נקראו על שמו של הקב"ה

פורסם: א' אפריל 09, 2017 9:00 am
על ידי שמואל דוד
ייש"כ גדול!
וע"ע יפה ענף איכה אות מג

Re: בבא בתרא עה: ג' נקראו על שמו של הקב"ה

פורסם: ד' אפריל 12, 2017 8:58 pm
על ידי בתבונה
מהרש"א חידושי אגדות מסכת בבא בתרא דף עה עמוד ב
ג' דברים נקראים על שמו של הקדוש ברוך הוא. יראה מדלא קאמר נקראו בשמו של הקדוש ברוך הוא אלא נקראו על שמו של הקדוש ברוך הוא משמע דשם של הקדוש ברוך הוא יהיה בהם שם לווי במשיח משיח ה' בירושלים עיר ה' וכן בצדיק צדיק לה' וכן במשיח שאמר יקראו לו ה' צדקנו ר"ל שהוא צדיק לה' וכמ"ש לעיל בצדיקים שיקראו להן כן על שם שכל מעשיהם לשם שמים וכן הוא במשיח ע"ש שכל מעשיו יהיו לש"ש וכן בירושלים לעתיד שלא יהיו מזומנין לה אלא אותן שכל מעשיהם לש"ש כמ"ש לעיל ופירוש הכתוב ושם העיר יהיה מיום בנינה לעתיד יהיה שמה ה':
ולפ"ז לא קשה מידי