עמוד 1 מתוך 1

בכורות יז: "הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל"

פורסם: ה' מאי 11, 2017 5:49 pm
על ידי כדכד
הגמרא מביאה פסוק זה בשביל להסביר את הדחייה לראיה שאפשר לצמצם בידי אדם ממדות המזבח והכלים שכן אולי שם הקב"ה אמר לאדם לעשות כפי יכלתו.
לא ברורה לי הראיה מהפסוק הזה

Re: בכורות יז: "הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל"

פורסם: א' מאי 21, 2017 8:01 pm
על ידי פרי יהושע
רש"י שם כתב ל"ג ליה הכא.

Re: בכורות יז: "הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל"

פורסם: ג' מאי 23, 2017 12:36 pm
על ידי כדכד
נכון. אני שואל לפי מי שכן גורס

Re: בכורות יז: "הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל"

פורסם: ג' מאי 23, 2017 1:02 pm
על ידי פלתי
כדכד כתב:הגמרא מביאה פסוק זה בשביל להסביר את הדחייה לראיה שאפשר לצמצם בידי אדם ממדות המזבח והכלים שכן אולי שם הקב"ה אמר לאדם לעשות כפי יכלתו.
לא ברורה לי הראיה מהפסוק הזה

בחידושי הגרי"ז סטענסיל בכורות שם מסביר את הדחייה, שמפסוק זה לא רק לומדים שתבנית המקדש והכלים היה בכתב, אלא גם לומדים שהכל נעשה ברוח הקודש. וממילא אין ראיה שאפשר לצמצם ע"י אדם. ע"ש.

Re: בכורות יז: "הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל"

פורסם: ה' מאי 25, 2017 5:11 pm
על ידי כדכד
תודה רבה
אז בעצם הגרי"ז מסביר שזה תרוץ אחר ולא התרוץ שמה שאנו יכולים לעשות נעשה? לפי זה מובן גם רש"י שלא גורס כך