עמוד 1 מתוך 1

ב"ב קכח: - האומר תטול אשתי כאחד מן הבנים

פורסם: ה' מאי 18, 2017 8:25 am
על ידי מנחם
ובבנים הבאין לאחר מכן. כלומר לא לפי חשבון הבנים שיש לו עכשיו לבד תחלוק לאחר מותו ותטול חלק גדול אלא אף לפי חשבון כל הבנים של שעת חלוקה נתן לה ונראה בעיני דאפילו אם היה לו בנים מרובים ונתמעטו בחיי האב דשקלה חלק גדול כחשבון מיעוט הבנים הבאין לחלוק בנכסי האב לאחר מיתתו דהא תטול כאחד מכל הבנים קאמר ולשעת חלוקה איכוין דלפי חלוקת ההיא שעתא תטול לא שנא נתרבו ולא שנא נתמעטו דהא נוטלת אשתו כאחד מן הבנים קאמר רבי אבא:

למה זה לא קשור לברירה?

Re: ב"ב קכח: - האומר תטול אשתי כאחד מן הבנים

פורסם: ה' מאי 18, 2017 8:39 am
על ידי משה נתן
עי׳ ברכת אברהם

Re: ב"ב קכח: - האומר תטול אשתי כאחד מן הבנים

פורסם: ג' מאי 30, 2017 2:50 pm
על ידי עזריאל ברגר
מנחם כתב:
ובבנים הבאין לאחר מכן. כלומר לא לפי חשבון הבנים שיש לו עכשיו לבד תחלוק לאחר מותו ותטול חלק גדול אלא אף לפי חשבון כל הבנים של שעת חלוקה נתן לה ונראה בעיני דאפילו אם היה לו בנים מרובים ונתמעטו בחיי האב דשקלה חלק גדול כחשבון מיעוט הבנים הבאין לחלוק בנכסי האב לאחר מיתתו דהא תטול כאחד מכל הבנים קאמר ולשעת חלוקה איכוין דלפי חלוקת ההיא שעתא תטול לא שנא נתרבו ולא שנא נתמעטו דהא נוטלת אשתו כאחד מן הבנים קאמר רבי אבא:

למה זה לא קשור לברירה?

ואם זה קשור?!
או במילים אחרות: מהי הקושיא?

Re: ב"ב קכח: - האומר תטול אשתי כאחד מן הבנים

פורסם: ג' מאי 30, 2017 3:43 pm
על ידי מנחם
הרי בשעת עשית הקנין לא ידוע כמה בנים יהיו בשעת החלות.

Re: ב"ב קכח: - האומר תטול אשתי כאחד מן הבנים

פורסם: ד' מאי 31, 2017 9:43 pm
על ידי עזריאל ברגר
מנחם כתב:הרי בשעת עשית הקנין לא ידוע כמה בנים יהיו בשעת החלות.

אז מה?
כל תנאי שבממון קיים!