האם ישנו דין "כאשר זמם ולא כאשר עשה" בעדים שחייבו אדם להימכר בגניבתו
פורסם: ו' מאי 19, 2017 12:34 am
דין כאשר זמם ולא כאשר עשה הוא דין במיתה ולא בבמון, כיון שאפשר בחזרה.
במלקות - דעת הרמב"ם שאין דין זה (וידוע ביאור הגר"ח הלוי בזה), וש"ר חולקים.
מה הדין בעדים זוממים שהעידו על א' שגנב ונמכר בגניבתו (עי' מכות ב, ב), והלה החל לעבוד כעבד. והוזמו.
האם דומה למיתה ומלקות, שא"א בחזרה, כיון שאת זמן עבדותו לא ניתן להשיב,
א"ד דכיון דעבדות היא שווה ממון, ואפשר בפדיון, ע"כ נחשב כממון שאפשר בחזרה.
במלקות - דעת הרמב"ם שאין דין זה (וידוע ביאור הגר"ח הלוי בזה), וש"ר חולקים.
מה הדין בעדים זוממים שהעידו על א' שגנב ונמכר בגניבתו (עי' מכות ב, ב), והלה החל לעבוד כעבד. והוזמו.
האם דומה למיתה ומלקות, שא"א בחזרה, כיון שאת זמן עבדותו לא ניתן להשיב,
א"ד דכיון דעבדות היא שווה ממון, ואפשר בפדיון, ע"כ נחשב כממון שאפשר בחזרה.