עמוד 1 מתוך 1

עוסק במצוה סנהדרין ח:

פורסם: ב' אוגוסט 07, 2017 10:30 pm
על ידי אבןטובה
סנהדרין ח: תוד"ה רבה כ' כגון דאיכניף כ"ג למידן דיני נפשות שהביא האב עדים להזימום לעדי הבעל ולא הספיקו לקבלם עד דאיבדור מחמת אונס וכו' או למדידת עגלה ערופה ונשארו רק שלשה וכו'.
וצ"ע כיוןו שעסקו במצוה א' של לדון דיני נפשות ובמצות והצילו העדה למה הפסיקו לילך למדידת עגלה ערופה הלא עוסק במצוה פטור מהמ"צ. ויש צד בראשונים שאם הפסיק וקיים מצוה השנית לא הוי בכלל קיום מצוה.

Re: עוסק במצוה סנהדרין ח:

פורסם: ב' אוגוסט 07, 2017 10:32 pm
על ידי אבןטובה
איני מבין הקושיא הלא במצוה שבין אדם לחבירו ל"ש עוסק במצוה פטור מהמ"צ.

Re: עוסק במצוה סנהדרין ח:

פורסם: ב' אוגוסט 07, 2017 10:34 pm
על ידי חד ברנש
מה קורה פה? אם אינך מבין את הקושיא, והקושיא אינה קושיא, מדוע בכלל העלאת לכאן את הקושיא ואת אי הבנתך לה. תמחוק את הכל ובא לציון גואל!

Re: עוסק במצוה סנהדרין ח:

פורסם: ב' אוגוסט 07, 2017 10:47 pm
על ידי אבןטובה
מה אתה רוצה?
נכנס דוא"ל
אבל אסור לי לכתוב נכנס דוא"ל
כי הרב ה... פלתי רוצה לזרוק אותי מכאן בשביל כך

Re: עוסק במצוה סנהדרין ח:

פורסם: ב' אוגוסט 07, 2017 11:07 pm
על ידי חד ברנש
זה ממש איסור לכתוב "נכנס דוא"ל"? איסור, איסור?
היכן זה כתוב?
אני הרי עם הארץ מופלג, כעדות כבודו הרם, אבל אתה הרי ת"ח מפולג-מופלג, תאמר לי אפוא, היכן מקור הדברים?

Re: עוסק במצוה סנהדרין ח:

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 2:28 pm
על ידי ארזי ביתר
התפלאתי באמת בקוראי את ההודעה הראשונה באשכול, איך לא הובהר באופן חד משמעי, שנכנס דוא"ל, ולא הובהרה מידת דחיפות העניין.

Re: עוסק במצוה סנהדרין ח:

פורסם: א' מאי 22, 2022 7:07 am
על ידי בדיעבד
אבןטובה כתב:...הלא עוסק במצוה פטור מהמ"צ. ויש צד בראשונים שאם הפסיק וקיים מצוה השנית לא הוי בכלל קיום מצוה.

היכן מחלוקת זו?