עמוד 1 מתוך 1

סנהדרין מ"ד: רש"י ד"ה דבעיא מכסא- הלא המחתרת חתורה לפניך וכו'.

פורסם: א' אוגוסט 27, 2017 7:25 am
על ידי פרי יהושע
הסתפקו הלומדים האם אדם חייב להרוג את עצמו כשנפסק עליו בבי"ד, וכן מי שיודע שאין הדין כמו שפסקו האם חייב לקיים מה שפסקו, והאם יתכן שיש לחלק שאם ברח מבי"ד כבר הוטל על כ"י ואז חייב, אבל כל שמסור הדין לסנהדרין, עכ"פ הוא עצמו וכן מי שיודע אין חייב, ואולי צריך לכרות יד העדים, או עכ"פ רשאי לעשות כן, ויש ראיה קצת מבנו של שמעון בן שטח למה לא עשה כן, והכי להרוג כל המכשפות היו בכוחו וזה לא, ואם הוציא לעז על בי"ד לא חשש דמשמע שהוא עצמו אינו מחויב כלפי הדין למה לא ניצל באופן זה וצרך עיון.

Re: סנהדרין מ"ד: רש"י ד"ה דבעיא מכסא- הלא המחתרת חתורה לפניך וכו'.

פורסם: א' אוגוסט 27, 2017 9:32 am
על ידי עזריאל ברגר
להרוג כל המכשפות היה בכוחו - בסיוע 80 תלמידיו.
וכאן הרי בית הדין וכל ישראל היו מחויבים על פי תורה להאמין לעדים ולעשות כל שביכלתם להוציא לפועל את גזר הדין!

Re: סנהדרין מ"ד: רש"י ד"ה דבעיא מכסא- הלא המחתרת חתורה לפניך וכו'.

פורסם: א' אוגוסט 27, 2017 1:57 pm
על ידי פרי יהושע
ואת זה לא עשה כי סדק את האמון בו, (ואגב זה היה בנו של הורג המכשפות ואנכי טעיתי).

Re: סנהדרין מ"ד: רש"י ד"ה דבעיא מכסא- הלא המחתרת חתורה לפניך וכו'.

פורסם: ד' אוגוסט 30, 2017 4:40 am
על ידי שמואל דוד
עיין סנהדרין מג. לא אמרינן זיל ולקטול נפשיה ועיין חלקת יואב חו"מ סימן טו

Re: סנהדרין מ"ד: רש"י ד"ה דבעיא מכסא- הלא המחתרת חתורה לפניך וכו'.

פורסם: ב' ספטמבר 04, 2017 2:49 pm
על ידי פרי יהושע
יישר כוח אבל אינו ראיה דבעי משל ציבור, כל השאלה אם הציבור לא קיים כגון שברח, ומכל מקום הלשון לא אמרינן ליה זיל קטול נפשיה קצת משמע כן, ובחלקת יואב עוד לא עיינתי.
שוב ייש"כ