עמוד 1 מתוך 1

עירובין ב. ד: גבוה מעשרים אמה ימעט

פורסם: ג' אוקטובר 24, 2017 8:03 pm
על ידי שמואל דוד
רש"י ד: ד"ה כמה ממעט - משמע כמה יגביה הקרקע עכ"ל
וצ"ב, דלכאורה ממעט היינו או השפלת הקורה או הגבהת הקרקע והיכן משמע לרש"י ש"ממעט" היינו הגבהת הקרקע.
וביותר קשה שרש"י בדף ב. כתב ימעט - ישפיל (הקורה) וצ"ע בזה.

Re: עירובין ב. ד: גבוה מעשרים אמה ימעט

פורסם: ג' אוקטובר 24, 2017 10:55 pm
על ידי אותה אבקש
שמואל דוד כתב:רש"י ד: ד"ה כמה ממעט - משמע כמה יגביה הקרקע עכ"ל
וצ"ב, דלכאורה ממעט היינו או השפלת הקורה או הגבהת הקרקע והיכן משמע לרש"י ש"ממעט" היינו הגבהת הקרקע.
וביותר קשה שרש"י בדף ב. כתב ימעט - ישפיל (הקורה) וצ"ע בזה.

אחר בדיקה מקופיא נראה לומר שבדף ד' ע"ב איתא בגמ' הלשון ובא למעטו והכוונה על גובה החלל
ובדף ב' ע"א הכוונה על המבוי ודו"ק כנלע"ד.

Re: עירובין ב. ד: גבוה מעשרים אמה ימעט

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 1:29 am
על ידי שמואל דוד
צדקת, אולם עדיין יש ב' דרכים למעט החלל. ואיפה ראה רש"י בתיבות "כמה ממעט" שהכוונה למיעוט ע"י הגבהת קרקע.

Re: עירובין ב. ד: גבוה מעשרים אמה ימעט

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 8:58 am
על ידי עזריאל ברגר
שמואל דוד כתב:צדקת, אולם עדיין יש ב' דרכים למעט החלל. ואיפה ראה רש"י בתיבות "כמה ממעט" שהכוונה למיעוט ע"י הגבהת קרקע.

מתשובת הגמרא רואים זאת.

Re: עירובין ב. ד: גבוה מעשרים אמה ימעט

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 4:27 pm
על ידי שמואל דוד
גם אני יודע זה. אבל רש"י כתב וז"ל כמה ממעט - משמע כמה יגביה הקרקע.

Re: עירובין ב. ד: גבוה מעשרים אמה ימעט

פורסם: ו' אוקטובר 27, 2017 12:49 am
על ידי אותה אבקש
שמואל דוד כתב:צדקת, אולם עדיין יש ב' דרכים למעט החלל. ואיפה ראה רש"י בתיבות "כמה ממעט" שהכוונה למיעוט ע"י הגבהת קרקע.

ואני הקטן חשבתי שהשפלת הקורה אינה מיעוט החלל אלא הנמכת הגובה וכעת אינה בגובה עשרים אמה,
משא"כ במילוי החלל ע"י דבר מה או חול הניתן להסרה שזה הכוונה מיעוט החלל.

Re: עירובין ב. ד: גבוה מעשרים אמה ימעט

פורסם: ו' אוקטובר 27, 2017 1:53 am
על ידי שמואל דוד
אולם הפשטות אינו כן (ועיין ריטב"א ב. ובישמח יהודה ד:)