עמוד 1 מתוך 1

מכות ו' בתוד"ה היכי אמרינן להו.

פורסם: א' נובמבר 12, 2017 9:06 am
על ידי שייף נפיק
תוס' כתבו שמה שאמרה הגמ' היכי שאלינן להו הוא בדיני ממונות דבדיני נפשות ניחזי אם התרו בו. ובעניי לא הבנתי, הלא אם לא כוונו להעיד מה אכפת לן בהתראתם, וכי אם היתה התראה חייב להיות שכוונתם להעיד?

Re: מכות ו' בתוד"ה היכי אמרינן להו.

פורסם: א' נובמבר 12, 2017 5:09 pm
על ידי שמואל דוד
עיין מהרש"א ובנתן פריו ועדיין יש לעיין בזה

Re: מכות ו' בתוד"ה היכי אמרינן להו.

פורסם: א' נובמבר 12, 2017 11:27 pm
על ידי שייף נפיק
מה רצית מהמהרש"א?

Re: מכות ו' בתוד"ה היכי אמרינן להו.

פורסם: ג' נובמבר 14, 2017 4:34 pm
על ידי שמואל דוד
שייף נפיק כתב:
שמואל דוד כתב:עיינת בגמרא ה.? שם מבואר להדיא שהתראה = כוונה להעיד

לא ראיתי שם דבר כזה

טעיתי, דף ו. רבי אומר אאחד דיני ממונות ואחד דיני נפשות ואימתי בזמן שהתרו בהן אבל בזמן שלא התרו בהן מה יעשו שני אחין שראו באחד שהרג את הנפש וברש"י בזמן שהתרו בהן - ובדיני נפשות כי אמרינן בטלה בזמן שהקרוב או הפסול נשתתף בעדות מתחלה להיות מן המתרין בעוברי עבירה: אבל אם לא התרו בהן ולא כוונו להיות עדים בדבר לא בטלה עדות האחרים בשביל ראייתן של אלו דמה יעשו שני אחין שראו עם שלישי מן השוק באחד שהרג את הנפש