עמוד 1 מתוך 1

רש"י עירובין ה. מר סבר קורה משום היכר כו'

פורסם: ד' נובמבר 15, 2017 4:55 am
על ידי שמואל דוד
רש"י ד"ה לא דכולי עלמא מותר ובהא פליגי מר סבר קורה "שתיקנו חכמים למבוי משום היכר" כו'

וכתב אח"כ בד"ה ומאן דאמר ארבעה קסבר קורה "המתרת במבוי טעמא משום מחיצה" כו'

וצ"ע מדוע האריך כ"כ הול"ל מר סבר קורה משום היכר ומר סבר קורה משום מחיצה כו' ועוד יש להעיר מדוע אצל קורה משום היכר כתב שתיקנו חכמים ואצל קורה משום מחיצה כתב המתרת במבוי, הלא דבר הוא וצ"ע

Re: רש"י עירובין ה. מר סבר קורה משום היכר כו'

פורסם: ג' דצמבר 05, 2017 12:29 am
על ידי פרי יהושע
הלא פשיטא שמתאים למ"ד היכר הלשון שתיקנו חכמים במבוי בעלמא כדי שלא יבוא לטלטל, ולמ"ד משום מחיצה מתאים המתרת במבוי, כי היא מתורת היתר כמחיצה דינית.

Re: רש"י עירובין ה. מר סבר קורה משום היכר כו'

פורסם: ד' דצמבר 06, 2017 10:22 pm
על ידי עזריאל ברגר
אכן לדעת הרמב"ם לחי שהוא משום מחיצה הוא דאורייתא, אבל קורה שהיא משום היכר אינה אלא דרבנן (והוי כרמלית דאורייתא ורה"י דרבנן!).