עמוד 1 מתוך 1

מכות כד. בא דוד והעמידן על אחת עשרה

פורסם: ג' דצמבר 05, 2017 5:17 am
על ידי שמואל דוד
בא דוד והעמידן על אחת עשרה כו' כשהיה רבן גמליאל מגיע למקרא זה היה בוכה אמר מאן דעביד להו לכולהו הוא דלא ימוט הא חדא מינייהו ימוט אמרו ליה מי כתיב עושה כל אלה עושה אלה כתיב אפילו בחדא מינייהו דאי לא תימא הכי כתיב קרא אחרינא (ויקרא יח, כד) אל תטמאו בכל אלה התם נמי הנוגע בכל אלה הוא דמטמא בחדא מינייהו לא אלא לאו באחת מכל אלה הכא נמי באחת מכל אלו

קשה לי, הרי אמרו, בא דוד והעמידן על י"א, ובא אחריו חבקוק והעמידן על אחת , ואם נפרש בקרא של דוד, שגם אם יקיים רק את אחת מכל אלה "לא ימוט", אם כן מאי רבותיה דחבקוק, אדרבה מה שהעמידן דוד עדיף, שבאחת מכל הי"א יכול לזכות. וצ"ע בזה.

Re: מכות כד. בא דוד והעמידן על אחת עשרה

פורסם: ו' דצמבר 08, 2017 11:54 am
על ידי תוכן
דוד העמידן על י"א, אבל מי שעושה אחת מכל אלו לא ימוט.

Re: מכות כד. בא דוד והעמידן על אחת עשרה

פורסם: ו' דצמבר 08, 2017 4:13 pm
על ידי שמואל דוד
אשמח בביאור כוונתך

Re: מכות כד. בא דוד והעמידן על אחת עשרה

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 12:39 am
על ידי תוכן
דוד צמצם את יסודות היהודת לי"א יסודות. אבל מי שמקיים אפילו אחת מהם בשלימות אפילו אם השאר הוא לא מקיים כמו שצריך, לא ימוט לעולם.

Re: מכות כד. בא דוד והעמידן על אחת עשרה

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 1:19 am
על ידי שמואל דוד
ייש"כ גדול,
ועיין בערוך לנר