הודעהעל ידי הפשטן » ו' ינואר 19, 2018 11:54 am
א. ייש"כ על המהרש"א. כשקראת את שאלתי, האם נזכרת אז במהרש"א, או שפשוט - התחלת אז לחפש מי דיבר בעניין - ואז מצאת מהרש"א?
ב. פירוש רש"י היה קצת קשה לי, שהרי לא מצינו דין כזה שאומר - שהקידוש על הכוס צריך להיעשות דווקא בין השמשות (אלא אם כן כוונת רש"י היא להגיד, שמי שרוצה להחזיר לעצמו את מאור העיניים שנחסר לו בגלל פסיעה גסה - צריך להקפיד לקדש על הכוס בין השמשות דווקא).
ג. למעשה, שורש השאלה שלי (שעליה ענית), הוא רצוני למצוא בש"ס מקור לכך שהשבת נכנסת (מעצמה) בין השמשות (למי שלא קיבל עוד קודם).