אלא למאן דאמר משה מת, מינח הוה ניחא ליה? לא סיימוה קמיה.
התירוץ מבואר, שלא הוגד למשה רבינו מה נתנבאו אלדד ומידד, רק הוגד לו בסתם שהם מתנבאים במחנה.
העירני חכם אחד, שמצא בביאור ארטסקרול כך:
בהערה 12 מציינים ליד רמה. אבל שם לא כתוב שיהושע היה המספר למשה רבינו, אלא: "ומפרקינן לא סיימוה קמיה דהכי והכי קא מינבו אלא אודעוהו דהוו מינבו ולא אמרי ליה מאי הואי נבואתייהו".
בדקתי ומצאתי שגם ב'מתיבתא' מבואר שיהושע לא סיים לספר למשה רבינו.
והנה בתורה כתוב:
וַיָּרָץ הַנַּעַר וַיַּגֵּד לְמֹשֶׁה וַיֹּאמַר אֶלְדָּד וּמֵידָד מִתְנַבְּאִים בַּמַּחֲנֶה.
וַיַּעַן יְהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן מְשָׁרֵת מֹשֶׁה מִבְּחֻרָיו וַיֹּאמַר אֲדֹנִי מֹשֶׁה כְּלָאֵם.
בפשטות אמרו חז"ל ומפרשי התורה שה'נער' המגיד אינו יהושע בן נון, וכמעט מפורש כן בלשון הכתוב. אם כן צריכים לפרש בגמרא "לא סיימוה קמיה" - שהנער המגיד לא סיים לספר למשה רבינו.
מסתבר שיש כאן טעות בשני הביאורים הנזכרים (ארטסקרול ומתיבתא), ומי שיש לו להליץ בעד פירושם מתבקש להציע את דבריו כאן.