בענין זה רשום אצלי כך:
יש גורסים (ב"מ כת"י פלורנץ; רבינו חננאל, הובא בשיטה מקובצת ב"מ; רי"ף נג ב בדפי הרי"ף) "
רב אדא...", או "
רב אחא...", במקום "
בר אדא..." (ראה: דקדוקי סופרים אות ה). מזה נראה שהיה חכם.
ממה שספר יוחסין לא קבע לו ערך, משמע שלדעתו לא היה חכם. אולם בסדר הדורות נקבע לו ערך 'בר אדא סבולאה', אבל מחברו הסתפק אודותיו: "לא ידעתי אם חכם היה".
ר' ירמיה לעוו העיר עליו באנשי השם דף ו ע"ד:
ר' אחא סובלאי היה מעביר חיותא (בבא מציעא דף צ"ג ע"ב), שהיה מעביר ורועה בשכר. ובגמרא דידן איתא בר אדא סובלאי. ובתשב"ץ בחלק א' בסימן קמ"ז הגירסא כמו שכתבתי, ופירש כמו שכתבתי. ובסדר הדורות מסופק אם היה חכם, ולפי שעה נעלם ממנו דברי התשב"ץ.
ורשמתי עליו בגליון:
ספר התשב"ץ נדפס לראשונה באמשטרדם תצ"ח-תצ"ט, בסוף ימיו של בעל סדר הדורות. הוא אינו מביאו אף פעם [פרט לציטוטים ממקורות ביניים, דוגמת יוחסין ושלשלת הקבלה], כנראה מפני שלא הגיע לידיו. הספרים המאוחרים ביותר שהוא מזכיר בסדר הדורות הם פאר הלכה ומקום שמואל, שניהם נדפסו בשנת תצ"ח.