הודעהעל ידי קאצ'קלה » ו' מרץ 16, 2018 5:27 am
בשני המקומות מדברת המשנה בלשון יחיד למי שההלכה נוגעת לו.
ב'השוכר את הפועל' שבמסכת עבודה זרה, הכוונה שהנכרי מפעיל פועל יהודי, השאלה היא מה יעשה הפועל היהודי בנוגע ליין נסך.
ואילו ב'השוכר את הפועלים' שבבבא מציעא, השאלה היא איך ינהג המפעיל היהודי עם פועליו. ונקטה המשנה 'הפועלים' בלשון רבים, שכן הדרך לשכור פועלים מספר שיעזרוהו [והראיה מהמשך המשנה: מעשה ברבי יוחנן בן מתיא שאמר לבנו: צא שכור לנו פועלים].
נמצא שעצם ההלכה שנויה בשני המקומות בלשון יחיד, במקום אחד היא מכוונת לפועל ובמקום אחר למפעיל.