עמוד 1 מתוך 1

סוטה כד: - בא עליה ארוס בבית "אביה" שומרת יבם בבית "חמיה"

פורסם: ה' אפריל 12, 2018 4:33 am
על ידי מיללער
סוטה כד: כגון שבא עליה הארוס בבית אביה, דכוותה כתגבי שומרת יבם שבא עליה בבית חמיה.

למה ישבה השומרת יבם בבית 'חמיה' לאחר מיתת בעלה?

Re: סוטה כד: - בא עליה ארוס בבית "אביה" שומרת יבם בבית "חמיה"

פורסם: ה' אפריל 12, 2018 8:44 am
על ידי שמואל דוד
היבם גר שם

Re: סוטה כד: - בא עליה ארוס בבית "אביה" שומרת יבם בבית "חמיה"

פורסם: ה' אפריל 12, 2018 9:37 am
על ידי ר_חיים_הקטן

Re: סוטה כד: - בא עליה ארוס בבית "אביה" שומרת יבם בבית "חמיה"

פורסם: ה' אפריל 12, 2018 4:07 pm
על ידי מיללער
שמואל דוד כתב:היבם גר שם

א. למה גר היבם בבית אביו, הרי יכול להיות יבם בן ששים שנה עם משפחה ענופה
ב. ואם גר היבם שם, אזלא היבמה לביתו באלמנותה בעת שהיא שומרת יבם, ודוקא שם בא עליה? למה לא נאמר שבא עליה בביתה או בבית בעלה כמו בארוסה בבית אביה?

Re: סוטה כד: - בא עליה ארוס בבית "אביה" שומרת יבם בבית "חמיה"

פורסם: ה' אפריל 12, 2018 4:09 pm
על ידי מיללער
ר_חיים_הקטן כתב:עיין פה: https://books.google.co.il/books?id=J3G ... חק&f=false

גוגלתי ומצאתי את זה בחיפושי, דברים מתוקים וערבים, אבל אין שם טעם אלא שהוא דייק ג"כ שהיבמה אזלת לגור לבית חמיה, ועדיין צריך ישוב על מה ולמה? הרי בכתובה כותב לה בעלה, כל ימי מיגר ארמלותך את תהא יושבת "בביתי" ומיתזנת מנכסי.

Re: סוטה כד: - בא עליה ארוס בבית "אביה" שומרת יבם בבית "חמיה"

פורסם: ה' אפריל 12, 2018 5:17 pm
על ידי עזריאל ברגר
מיללער כתב:
שמואל דוד כתב:היבם גר שם

א. למה גר היבם בבית אביו, הרי יכול להיות יבם בן ששים שנה עם משפחה ענופה
ב. ואם גר היבם שם, אזלא היבמה לביתו באלמנותה בעת שהיא שומרת יבם, ודוקא שם בא עליה? למה לא נאמר שבא עליה בביתה או בבית בעלה כמו בארוסה בבית אביה?

אולי זה המצב המצוי, שהיא בהיותה אלמנה ללא ילדים ואינה רוצה לחיות לבדה - הולכת לגור בבית חמיה, ושם מצוי שהיא תהיה בקשר קרוב עם היבם (בהנחה שהוא עדיין גר בבית אביו) ואז הוא בא עליה.
נכון שישנם מצבים אחרים שגם הם הגיוניים, אך זהו המקרה הכי שכיח שיגרום ליבם לבוא על יבמתו בדרך זנות ולא לשם ייבום.

Re: סוטה כד: - בא עליה ארוס בבית "אביה" שומרת יבם בבית "חמיה"

פורסם: ה' אפריל 12, 2018 5:51 pm
על ידי מיללער
עזריאל ברגר כתב:]
אולי זה המצב המצוי, שהיא בהיותה אלמנה ללא ילדים ואינה רוצה לחיות לבדה - הולכת לגור בבית חמיה, ושם מצוי שהיא תהיה בקשר קרוב עם היבם (בהנחה שהוא עדיין גר בבית אביו) ואז הוא בא עליה.
נכון שישנם מצבים אחרים שגם הם הגיוניים, אך זהו המקרה הכי שכיח שיגרום ליבם לבוא על יבמתו בדרך זנות ולא לשם ייבום.

מסכים לההסבר ההגיוני.

האם נמצא עוד סימוכין לזה שהאלמנה הולכת לגור בבית חמיה כשומרת יבם?