חולין קי"ד ב' - כל שתיעבתי אסור בבל תאחר, האם אפילו בשוא"ת?
פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 5:20 pm
בגמרא חולין (קי"ד ב')
שואלת הגמרא אמר רב אשי, מנין לבשר בחלב שאסור באכילה? ומתרצת הגמרא שנאמר לא תאכל כל תועבה - כל שתעבתי לך הרי הוא בבל תאכל.
עיי"ש עוד.
האם סברת כל שתעבתי הוא אפילו בשוא"ת? כלומר, שהוא לא עושה עבירה בפועל, אלא ממילא נעשה עבירה, גם בזה שייך כל שתיעבתי?
או דלמא: דוקא בעושה העבירה בעצמו?
שואלת הגמרא אמר רב אשי, מנין לבשר בחלב שאסור באכילה? ומתרצת הגמרא שנאמר לא תאכל כל תועבה - כל שתעבתי לך הרי הוא בבל תאכל.
עיי"ש עוד.
האם סברת כל שתעבתי הוא אפילו בשוא"ת? כלומר, שהוא לא עושה עבירה בפועל, אלא ממילא נעשה עבירה, גם בזה שייך כל שתיעבתי?
או דלמא: דוקא בעושה העבירה בעצמו?