קידושין כ"ו. "לא שנו אלא במקום שאין כותבין את השטר"
פורסם: ג' ינואר 01, 2019 6:09 pm
הלא הגמרא לפני זה למדה את מקור דין קנין כסף בקרקעות מ"שדות בכסף יקנו" ואע"פ שכתוב בהמשך "וכתוב בספר וחתום" זה נאמר אחרי המלה "יקנו" ומשמע שכסף קונה לבד ושטר ראיה בעלמא הוא.
לפי זה הנבואה בירמיהו דברה על מקום שכותבים את השטר ואעפ"כ נקנה השדה בכסף בלבד והשטר רק לראיה ואיך אמרינן בגמרא שבמקום שכותבים השטר כסף לא קונה עד שיכתוב השטר?
בשלמא לדעה שלא קונה עד שיכתוב השטר מדובר בשטר קנין אבל בשטר ראיה כן קונה גםם בלי שטר אז הכל אתי שפיר אבל למ"ד שגם בשטר ראיה אין קונה עד שיכתוב השטר איני מבין
לפי זה הנבואה בירמיהו דברה על מקום שכותבים את השטר ואעפ"כ נקנה השדה בכסף בלבד והשטר רק לראיה ואיך אמרינן בגמרא שבמקום שכותבים השטר כסף לא קונה עד שיכתוב השטר?
בשלמא לדעה שלא קונה עד שיכתוב השטר מדובר בשטר קנין אבל בשטר ראיה כן קונה גםם בלי שטר אז הכל אתי שפיר אבל למ"ד שגם בשטר ראיה אין קונה עד שיכתוב השטר איני מבין