עמוד 1 מתוך 1

יבמות כד: גירות יתרו

פורסם: ב' מרץ 18, 2019 3:08 pm
על ידי עושה חדשות
ת"ר אין מקבלין גרים לימות המשיח כיוצא בו לא קבלו גרים לא בימי דוד ולא בימי שלמה א"ר אליעזר מאי קרא הן גור יגור אפס מאותי מי גר אתך עליך יפול אבל אידך לא.
ועי"ש רש"י ושאר מפרשים.

למה יתרו ש'שמע ובא' אינו בכלל זה?

Re: יבמות כד: גירות יתרו

פורסם: ב' מרץ 18, 2019 3:14 pm
על ידי איתן
כמה זמן עבר מיציאת מצרים ועד ימי דוד ושלמה? כל הזמן הזה היה דומה לימות המשיח? לא. מלחמות של כיבוש הארץ, מפלות, שעבוד, נדודים במדבר.

נ.ב. לפי הפשט התורה מנגידה את יתרו לעמלק (שברי בתורה העניינים מחוברים ולא מחולקים לפרשות השבוע). כך זה גם בזמו ששאול השמיד את העמלקים - הם עוד פעם הונגדו לקיני.
כמובן, יש כאן סמיכות גיאוגרפית, אך אלו שני התגובות של אומוצ העולם להתגלות ה'. וכבר כתבתי על זה במאמרי על העמלק שהועלה כאן בפורום.

Re: יבמות כד: גירות יתרו

פורסם: ב' מרץ 18, 2019 10:49 pm
על ידי נוטר הכרמים
איתן כתב:כמה זמן עבר מיציאת מצרים ועד ימי דוד ושלמה? כל הזמן הזה היה דומה לימות המשיח? לא. מלחמות של כיבוש הארץ, מפלות, שעבוד, נדודים במדבר.

נ.ב. לפי הפשט התורה מנגידה את יתרו לעמלק (שברי בתורה העניינים מחוברים ולא מחולקים לפרשות השבוע). כך זה גם בזמו ששאול השמיד את העמלקים - הם עוד פעם הונגדו לקיני.
כמובן, יש כאן סמיכות גיאוגרפית, אך אלו שני התגובות של אומוצ העולם להתגלות ה'. וכבר כתבתי על זה במאמרי על העמלק שהועלה כאן בפורום.

יעויין שמו"ר יתרו כז א
ביתרו מה כתיב ויאמר שאול אל הקיני וגו' בעשו כתיב זכור את עשה לך עמלק.
ויעו"ש עוד עה"פ לץ תכה שנדרש על עמלק ופתי יערים - יתרו. ועוד שם ובתנחומא.