רון כתב:והנה כל רואה יתפלא מנין לגמ' דאזלינן בתר רוב עוברי דרכים, הלא שם מה שרבן גמליאל אסר לאכול מהפת הוא משום דידע שהוא מגוים על ידי רוח הקדש כפי המבואר בגמ' שם .
יוסף חיים אוהב ציון כתב:שער המצות פרשת אחרי מות
ובענין ביצה צלויה ראיתי למורי זלה"ה פעמים שהיה גומעה כשהיתה צלויה בלתי שישגיח בתוכה אם יש בה דם או לא ולא היה חושש לסברת המחמירין שלא לגמוע ביצה צלויה והביא ראיה מן התלמוד מכמה מקומות בענין גמיעת הביצה כמו שהיא חיה או צלויה וכמעשה דרבי עקיבא [עירובין מ"א ע"א] שהיה בתענית ערב שבת והביאו לו ביצה מגולגלת וגמעה חיה והרבה כאלה והטעם הוא שהוא ספק ספיקא דרבנן.
זכורני שהאחרונים רצו להביא ראיה מכאן שסמך על רוה"ק.
ראה 'מגדל עֹז' (מונדשיין) ע' רלז (אות קצח).אשרי יושבי ביתך כתב:וזכורני שמסופר כן על עוד גדולי עולם
לבי במערב כתב:[הסיפור אודות הבעש"ט (סה"ש תש"ב ע' 110) אינו דומה ממש לנדו"ד].
אשרי יושבי ביתך כתב:מהו באמת הסיפור אודות הבעש"ט?
אשרי יושבי ביתך כתב:שמעתי פעם ממרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, שבילדותו בת"ת עץ חיים ספרו על מרן הגרא"ז מלצר זצ"ל שאמר על כוס שדנו עליה אם היא טבולה או לא: "וכי אינך רואה שם הוי'ה על הכוס?", וכששחו דבר זה למרן החזו"א זצ"ל אמר "על ר' איסר זלמן אי"ז חידוש...".
וצ"ע בזה, וזכורני שמסופר כן על עוד גדולי עולם (אולי הבעש"ט?).
בברכה המשולשת כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:שמעתי פעם ממרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, שבילדותו בת"ת עץ חיים ספרו על מרן הגרא"ז מלצר זצ"ל שאמר על כוס שדנו עליה אם היא טבולה או לא: "וכי אינך רואה שם הוי'ה על הכוס?", וכששחו דבר זה למרן החזו"א זצ"ל אמר "על ר' איסר זלמן אי"ז חידוש...".
וצ"ע בזה, וזכורני שמסופר כן על עוד גדולי עולם (אולי הבעש"ט?).
מופיע בספר בדרך עץ החיים על מרן הגראז"מ זצ"ל
ולמיטב זכרוני נכב"ב
לבי במערב כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:מהו באמת הסיפור אודות הבעש"ט?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים