לבוד בין סכך כשר לסכך פסול
פורסם: ד' מרץ 25, 2020 9:05 pm
מסכת סוכה דף י''ד (כמדומני) בעמוד א' למטה הגמרא אומרת שהמסכך על גבי נסרים צריך שיהא בין נסר לנסר אויר יותר ממלוא נסר (כי אחרת זה בעיה של פרוץ כעומד) וברש''י מבואר שצריך שיהא אף סכך יותר מרוחב הנסר.
ולכאורה יש להוכיח מכאן שלא אומרים לבוד בין סכך כשר לסכך פסול כדי להצטרף לשיעור הסכך כשר, ויש להקשות מאי שנא מאויר שבקצה הסוכה (סמוך לדופן) שהוא מצטרף לשיעור ז''ט.
והחילוק לכאורה דכשהאויר בין סכך כשר לסכ''פ אמרי' מאי חזית דשדית ליה להכא ולא להתם, משא''כ כשהאויר סמוך לדופן הרי שניכר מצורתו שהוא המשך של הסכך ולא של הדופן.
וממילא יש לדון בסוכה העשויה כצריף ויש אויר בגובה י' טפחים , ובלא צירוף האויר לסכך אין שיעור ז''ט דהכא נמי יש לדון ולומר מאי חזית דשדית לאויר להכא.
ולכאורה יש להוכיח מכאן שלא אומרים לבוד בין סכך כשר לסכך פסול כדי להצטרף לשיעור הסכך כשר, ויש להקשות מאי שנא מאויר שבקצה הסוכה (סמוך לדופן) שהוא מצטרף לשיעור ז''ט.
והחילוק לכאורה דכשהאויר בין סכך כשר לסכ''פ אמרי' מאי חזית דשדית ליה להכא ולא להתם, משא''כ כשהאויר סמוך לדופן הרי שניכר מצורתו שהוא המשך של הסכך ולא של הדופן.
וממילא יש לדון בסוכה העשויה כצריף ויש אויר בגובה י' טפחים , ובלא צירוף האויר לסכך אין שיעור ז''ט דהכא נמי יש לדון ולומר מאי חזית דשדית לאויר להכא.