נוהג אני לשלוח מנות לעניים ער"ה, כדכתיב (נחמיה ח י): לכו אכלו משמנים ושתו ממתקים ושלחו מנות לאין נכון לו; וכתיב (שם שם יב): וילכו כל העם לאכל ולשתות ולשלח מנות
אברהם כתב:מעניין למה בערב ר"ה ולא בר"ה עצמו כדבר עזרא.
אברהם כתב:מעניין למה בערב ר"ה ולא בר"ה עצמו כדבר עזרא.
מחולת המחנים כתב:בסדר היום סדר תפילת ראש השנה כתב: "ויסדר שולחנו ויאכל וישלח מנות לעניים ולאביונים, כדכתיב (נחמי' ח, י) אכלו משמנים וכו' ושלחו מנות לאין נכון לו", ומדבריו משמע ששולחים ביום ראש השנה עצמו.
ותמוה מדוע לא נוהגים כן היום.
איש-אחד כתב:משמע שם בנחמיה שלא התכוננו כולם לפני כן לחג, ולכן אמר לתת "לאין נכון לו" ולא לאביונים דווקא.
אוצר החכמה כתב:איש-אחד כתב:משמע שם בנחמיה שלא התכוננו כולם לפני כן לחג, ולכן אמר לתת "לאין נכון לו" ולא לאביונים דווקא.
הגמרא בביצה פ"ב דורשת שמדובר במי שלא עשה עירובי תבשילין
שי אבי דוד כתב:א. לפי קופות הצדקה משמע שכן. ב. לפי בעלי המוסר גם כן משמע כך - להרבות בחסד על מנת לזכות בדין. ג. 'משלוח מנות' רוחני - חיוך לזולת / נתינת הרגשה טובה, מסתבר שכוחם יפה שבעתיים ביום זה.
מחולת המחנים כתב:ותמוה מדוע לא נוהגים כן היום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים