חכם באשי כתב:ומי שיאריך ב"מי יתעשר" - יתעשר?!
איש רגיל כתב:ולגופו של עניין, עוד שמעתי בשם אותו אדם גדול, שהקב"ה טבע בהנהגת העולם, שאדם המהרהר שיבואו עליו דברים טובים, אכן יבואו עליו דברים טובים, ולהיפך ח"ו. והוסיף שדבר זה הוא אף בלא תפילה, אלא הוא הנהגה מהנהגות השי"ת, והוא מועיל אף לגויים.
איש רגיל כתב:חכם באשי כתב:ומי שיאריך ב"מי יתעשר" - יתעשר?!
מצאת את הפתרון לגזירות הכלכליות...
ולגופו של עניין, עוד שמעתי בשם אותו אדם גדול, שהקב"ה טבע בהנהגת העולם, שאדם המהרהר שיבואו עליו דברים טובים, אכן יבואו עליו דברים טובים, ולהיפך ח"ו. והוסיף שדבר זה הוא אף בלא תפילה, אלא הוא הנהגה מהנהגות השי"ת, והוא מועיל אף לגויים.
עשוי לנחת כתב:איש רגיל כתב:חכם באשי כתב:ומי שיאריך ב"מי יתעשר" - יתעשר?!
מצאת את הפתרון לגזירות הכלכליות...
ולגופו של עניין, עוד שמעתי בשם אותו אדם גדול, שהקב"ה טבע בהנהגת העולם, שאדם המהרהר שיבואו עליו דברים טובים, אכן יבואו עליו דברים טובים, ולהיפך ח"ו. והוסיף שדבר זה הוא אף בלא תפילה, אלא הוא הנהגה מהנהגות השי"ת, והוא מועיל אף לגויים.
זה הלא היסוד הרווח בספרי חסידות דאמונה לשון המשכה [מלשון אומנת] שעצם האמונה אף ללא תפילה ממשיכה השפעות.
בשביל זה לא צריך להיות אדם גדול מאוד, כל מי שעוסק ב'דמיון מודרך' וכדו' יכול להגיד לך דברים כאלואיש רגיל כתב: נראה לי שאין דבריו אמורים משום כן, אלא אף אם אינו מאמין שיבואו עליו המקרים הטובים, אלא מהרהר בכך במחשבתו [מדמיין אותם בלע"ז], זה יגרום שאכן יבואו עליו דברים טובים. ויש לי שני הוכחות שזו כוונתו. א, שאמר כן גם במקרים הפוכים\ף שאדם המהרהר בדברים רעים שיבואו עליו, אכן יכול לגרום שיבואו עליו דברים רעים. ב, שאמר שזה נכון גם אצל גוי, ולא נראה שבגוי שייך המשכה מכח אמונה.
יתר10 כתב:בשביל זה לא צריך להיות אדם גדול מאוד, כל מי שעוסק ב'דמיון מודרך' וכדו' יכול להגיד לך דברים כאלואיש רגיל כתב: נראה לי שאין דבריו אמורים משום כן, אלא אף אם אינו מאמין שיבואו עליו המקרים הטובים, אלא מהרהר בכך במחשבתו [מדמיין אותם בלע"ז], זה יגרום שאכן יבואו עליו דברים טובים. ויש לי שני הוכחות שזו כוונתו. א, שאמר כן גם במקרים הפוכים\ף שאדם המהרהר בדברים רעים שיבואו עליו, אכן יכול לגרום שיבואו עליו דברים רעים. ב, שאמר שזה נכון גם אצל גוי, ולא נראה שבגוי שייך המשכה מכח אמונה.
חכם באשי כתב:ומי שיאריך ב"מי יתעשר" - יתעשר?!
משולש כתב:אומרים שכשאדם נחרד מהמוסר והתוכחה, אז זה כבר סיבה שינצל מהעונש. ומי שמתברך בלבבו, אז העונש גדל שבעתיים. אם כן טוב לשמוע את האזהרות.
תלמוד בבלי מסכת ברכות דף נה עמוד אמשולש כתב:אומרים שכשאדם נחרד מהמוסר והתוכחה, אז זה כבר סיבה שינצל מהעונש. ומי שמתברך בלבבו, אז העונש גדל שבעתיים. אם כן טוב לשמוע את האזהרות.
איש רגיל כתב:ולגופו של עניין, עוד שמעתי בשם אותו אדם גדול, שהקב"ה טבע בהנהגת העולם, שאדם המהרהר שיבואו עליו דברים טובים, אכן יבואו עליו דברים טובים, ולהיפך ח"ו. והוסיף שדבר זה הוא אף בלא תפילה, אלא הוא הנהגה מהנהגות השי"ת, והוא מועיל אף לגויים.
י. בנימין כתב:איש רגיל כתב:ולגופו של עניין, עוד שמעתי בשם אותו אדם גדול, שהקב"ה טבע בהנהגת העולם, שאדם המהרהר שיבואו עליו דברים טובים, אכן יבואו עליו דברים טובים, ולהיפך ח"ו. והוסיף שדבר זה הוא אף בלא תפילה, אלא הוא הנהגה מהנהגות השי"ת, והוא מועיל אף לגויים.
לכאורה זה הביאור בדברי הגמרא ברכות ס, א: "יהודה בר נתן הוה שקיל ואזיל בתריה דרב המנונא, אתנח. אמר ליה: יסורים בעי ההוא גברא לאתויי אנפשיה? דכתיב (איוב ג) 'כי פחד פחדתי ויאתיני ואשר יגרתי יבא לי'. - והא כתיב: 'אשרי אדם מפחד תמיד' - ההוא בדברי תורה כתיב.
דוד4 כתב:ראה בספר הקדוש 'חיי מוהר"ן' אות תסו, שיחת רבינו הקדוש מוהר"ן מברסלב זיע""א, וזה לשונו:
ליל שבת חזון תקס"ט, שסיפרו לפניו מגודל הצרות וממיתות משונות שמתו בני אדם באוסטרהא רחמנא לצלן בשעת השריפה שהייתה שם בערב שבת קדש העבר, אמר: לא אחד שסובל צרות קשות על ידי הניגון, היינו הניגון שמסיימין בסוף 'ונתנה תוקף'; שקודם מנגנין בַּניגון הידוע 'מי ינוח ומי ינוע' ומסיימין בניגון 'מי ישפל ומי ירום', ואחר כך מסיימין בניגון לבד בלי תיבות קודם שמתחילין 'ותשובה ותפלה וצדקה', כידוע להעולם. ואותו הניגון הנמשך אחר הסיום 'ומי ירום', הוא מורה גם כן על איזה גזרות חס ושלום. כי בתחילה הוא מפרש בפירוש כמה גזירות - 'מי ינוח מי ישפל' ואומרם בניגון הידוע, ואחר כך נמשך הניגון לבד בלי תיבות, כִּמְסַיֵּים ברמז השאר, בניגון לבד, בלי תיבות בפירוש; ומזה הניגון באים גזרות חס ושלום שאינם מפורשים בפירוש בפיוט 'ונתנה תוקף', רק החזן מרמזן בניגון לבד כנ"ל. והענין מבואר לבקי בניגונים של ימים הנוראים: עכ"ל.
ואמנם בעיון בשיחה הנ"ל נראה מבואר שאין הכוונה לומר שעל ידי שמאריכים בניגון נעשים הגזירות, אלא שבא לומר שישנן גזירות שאינן מפורשות במילות הפיוט 'ונתנה תוקף', ואלו מרומזות בניגון של הפיוט שהוא ללא מילים.
(ואמנם גם אם אין מאריכים בניגון, יש את הגזירות הנ"ל. אלא שכשנשאלת שאלה היכן מרומזות אותן הגזירות בפיוט 'ונתנה תוקף', הרי על זה התשובה היא שאמנם הן אינן רמוזות במילות הפיוט, אבל הן רמוזות בניגון של הפיוט. ודו"ק היטב, ועוד יש להאריך).
לעומקו של דבר כתב:ונודע הנהגת מוהרא"צ קלוגר שליט"א לבטל אמירת ונתנה תוקף לפי שהוא קשה על דורינו. ואולי לאמרה אבל בקצרה ממש? לא זוכר כעת בדיוק.
שבטיישראל כתב:לעומקו של דבר כתב:ונודע הנהגת מוהרא"צ קלוגר שליט"א לבטל אמירת ונתנה תוקף לפי שהוא קשה על דורינו. ואולי לאמרה אבל בקצרה ממש? לא זוכר כעת בדיוק.
אי משום הא כבר קדמו לפניו כת ש"ץ ימש"ו שגם ביטלו כמה תפילות והלכות ומצוות לא תעשה לפי דעתם והבנתם ....
איש רגיל כתב:חכם באשי כתב:ומי שיאריך ב"מי יתעשר" - יתעשר?!
מצאת את הפתרון לגזירות הכלכליות...
ולגופו של עניין, עוד שמעתי בשם אותו אדם גדול, שהקב"ה טבע בהנהגת העולם, שאדם המהרהר שיבואו עליו דברים טובים, אכן יבואו עליו דברים טובים, ולהיפך ח"ו. והוסיף שדבר זה הוא אף בלא תפילה, אלא הוא הנהגה מהנהגות השי"ת, והוא מועיל אף לגויים.
שיר ורננים כתב:איש רגיל כתב:חכם באשי כתב:ומי שיאריך ב"מי יתעשר" - יתעשר?!
מצאת את הפתרון לגזירות הכלכליות...
ולגופו של עניין, עוד שמעתי בשם אותו אדם גדול, שהקב"ה טבע בהנהגת העולם, שאדם המהרהר שיבואו עליו דברים טובים, אכן יבואו עליו דברים טובים, ולהיפך ח"ו. והוסיף שדבר זה הוא אף בלא תפילה, אלא הוא הנהגה מהנהגות השי"ת, והוא מועיל אף לגויים.
מקור הדברים לכאו' בדברי רש"י כריתות ו. ד"ה ולאו מילתא היא .יעויי"ש .
מרחביה כתב:בשיח שרפי קודש מסופר כך על הקוצקער, ששנה אחת היתה שריפה אצל ר' הירש פרצווער שהיה בעל תפילה, ואמר לו שזה מפני שהאריך ב'מי באש'.
חכם באשי כתב:ומי שיאריך ב"מי יתעשר" - יתעשר?!
אמרתי אחכמה כתב:איש רגיל כתב:ולגופו של עניין, עוד שמעתי בשם אותו אדם גדול, שהקב"ה טבע בהנהגת העולם, שאדם המהרהר שיבואו עליו דברים טובים, אכן יבואו עליו דברים טובים, ולהיפך ח"ו. והוסיף שדבר זה הוא אף בלא תפילה, אלא הוא הנהגה מהנהגות השי"ת, והוא מועיל אף לגויים.
זהו שיטת "Law of Attraction", ובעברית "חוק המשיכה".
מעניין מיהו אותו "אדם גדול" שאמר שהקב"ה טבע כן בהנהגת העולם?
י. בנימין כתב:לכאורה זה הביאור בדברי הגמרא ברכות ס, א: "יהודה בר נתן הוה שקיל ואזיל בתריה דרב המנונא, אתנח. אמר ליה: יסורים בעי ההוא גברא לאתויי אנפשיה? דכתיב (איוב ג) 'כי פחד פחדתי ויאתיני ואשר יגרתי יבא לי'. - והא כתיב: 'אשרי אדם מפחד תמיד' - ההוא בדברי תורה כתיב.
שומע ומשמיע כתב:עם כל הכבוד לכל הוורטים והמובאות מכל התורה, משום מה הקדמונים והראשונים כותבי הפיוטים והסליחות דאגו מאד מהצרות שיכולות לבוא במהלך השנה. ודאגו שנבקש מבוכו"ע על זה. [ולא ברור מה עוזר שאומרים את זה מהר או לאט].
כמו כן יש תפילה מאד מפחידה, שנקראת ברכת זכרונות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אצרן ו־ 32 אורחים