ז"ל מגדל עוז בהל' תפילה פ"ז:
וקרוב אני לומר כי משום שיבתא אין חוששין ביום הכפורים כיון שאין בו שטן והוא בטל גם כל סיעתו בטלים ומה שאמר לרחוץ אשה ידה אחת במים ליתן פת לתינוק משום בת מלך היא ולמי שהוא אוכל שכל תינוק נכנס בו יצר הרע מבטן אמו מדכתיב לפתח חטאת רובץ ולא נכנס בו יצר הטוב עד שיתחייב במצות כדאיתא פרק חלק אבל לא למי שבא לכלל מצות ולא למי שמתענה ויש לי סוד בדבר והוא רמוז לעולם ומבורר.
וראה מה שהעיר עליו בלב אריה בחולין. ועכ"פ יש כאן חידוש דרוח רעה קשורה לשטן, ומתבטלת מה"ט ביו"כ, ומאידך קטן שאין לו יצ"ט עדיין חושש ממנה גם ביו"כ.