יש העמק דבר שמסביר הפסוקים באמור שכל מלאכה לא תעשו וכו' כי כל הנפש אשר לא תעונה וכו' הוא הסבר שלמרות שהוא חג אסור לבשל בשביל אוכל נפש כי הוא יום עינוי.
לפני שנים מצאתי מישהו שחוקר את זה ולע"ע לא זוכר מי.
אפרקסתא דעניא כתב:האם מותר לבשל ביוה"כ עבור חולה שיש בו סכנה דבר שמפיג טעם אם יבשלו מאמש, כדרך שהותר ביו"ט?!...
אפרקסתא דעניא כתב:מה ההבדל בין זה לבין שאלתך?
אפרקסתא דעניא כתב:אתה טוען שההיתר בזמן חנוכת הבית היה בגדר הותרה, ואילו לחולה זה בגדר דחויה, וזה משפיע על היתר הבישול ביוה"כ?
עושה חדשות כתב:לש' הגמ' בשבת ד"ל "ולישראל עמו דאחיל להו עון דיום הכפורים", אולי משמע שזה לא היה בגדר 'הותרה', וצ"ע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים