ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ג. באמת כל ענין משיכיר לטלית שרוי הוא במחלוקת, דלדעת אותם הראשונים (תוס' ודעימיה) דבגד יום מחויב בציצית גם בלילה, יכול לברך גם בלילה, ולכן יש לסמוך ולהקל על השיעור הכי מרווח לענין משיכיר, עכ"פ לענין ברכת הטלית. ובאמת קשה לבטל עמוד ההוראה כהגרמ"פ, ולסמוך על שיטת התוס' בשעה שלא הוכרע כאף אחד מהשיטות אינו כ"כ בידינו, והצירוף בין שניהם נראית לי רעוע למדי.
אחד מתלמידיו של הגרמ"פ סיפר לי שהגרמ"פ נהג להתעטף בטלית בין ישתבח ליוצר.
יונת אלם כתב:בעיה ידועה.
לפני כשש שנים בערך הגעתי להתפלל ותיקין בר"ה באיצקוביץ ועם הגיעי ראיתי את מרן ראש הישיבה הגראי"ל שליט"א מגיע מעוטף בטליתו והיה זה כחמישים דק' לפני הנץ. שאלתי את נאמן ביתו הרב איסר שוב שליווהו הכיצד מרן שליט"א כבר עטוף בטלית, ואמר לי שהתעטף בבביתו בלי לברך ומברך עליה בין ישתבח ליוצר
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אני לא מכיר את כל הספרים האלה, אבל הואיל ואין בידי לברר בעצמי, איך אסמוך על זה ועל אחר, כאשר הגרמ"פ טוען אחרת. גם פה לא מדפיסים הזמן שלו בלוחות, ועפ"י רוב מדפיסים זמן של כעשר און אחד עשר מעלות, אבל משנה לא זזה ממקומה.
(סיפר לי מו"ר שליט"א, שהיה פעם אצל רבו הגר"א לאפיאן זצ"ל, והעיר לו אחד מהלוחות של הרב טיקוצינסקי, וענה הר"א "ער איז א פוסק?", ודי בזה)
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שמרן הגר"ש דבליצקי כתב על זה (אולי בספר וזרח השמש??)
למה תלוי בנץ הנראה? מידת האור בשמים תלויה במישורי.שומע ומוסיף בשם וזרח השמש כתב:זמן עטיפת טו"ת הוא 45 רגעים לפני הנץ הנראה.
בברכה המשולשת כתב:יש לחלק בין בין ישתבח ליוצר לבין בין מזמור למזמור, הלא כן?
דעת נעימה כתב: ליטוואק, תמה אני על דבריך אודות הרב טיקוצ'ינסקי, וכי בזמנים שאתמחי בהן גברא לא ניתן לסמוך עליו גם אם אינו מגדולי הפוסקים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 77 אורחים