בתבונה כתב:ביום הכיפורים הכה"ג נכנס 4 פעמים לקודש הקדשים
1. לקטורת - נכנס עם כף ומחתה מערה את הקטורת שבכף למחתה ויוצא
2. להזות דם הפר
3. להזות דם השעיר
4. להוציא את הכף והמחתה.
למה הכה"ג משאיר את הכף בקודש הקדשים, הרי לאחר שעירה את הקטורת לתוך המחתה מיד הוא יכול להוציא את הכף?
בעבר ראיתי בספר 'פרדס יוסף' עה"ת, שציין שבפי' אברבנאל עה"ת עמד בזה (יעוי' בחזקוני שהקשה להיפך, דמה היה הענין להוציאם בכלל, והרי היה יכול להניחם שם עד יוהכ"פ הבא ולהוציאם כשנכנס עם כף ומחתה אחרים) ועכ"פ ביאר שם בספר הנ"ל, דהענין הוא להוציא מליבן של צדוקים, דס"ל שלא היה צריך ליכנס עם הכף בכלל, ולכן עשו ההיפך הגמור, דהניחו את הכף עד הסוף, ורק אז נכנס להוציאה.