שאלה מענינת ראיתי באחרונים, בגמ' ביומא פ"ו כתוב שעל מצות עשה, תשובה לבד מועילה, ועל ל"ת צריך גם יום הכיפורים, ונשאלת השאלה, למאי נפק"מ מתי זה מתכפר, הרי בכל מצב יעבור עליו יום הכיפורים, ואם ימות לפני יום הכיפורים הרי המיתה עצמה מכפרת, אם כן למאי נפק"מ שצריך יום הכיפורים לכפר. ובתוספת יום הכיפורים תירץ שנפק"מ להכריע את העולם לחובה כל זמן שלא נתכפר. וקצת צ"ב הרי גם העולם נידון ביום הכיפורים, וביום הכיפורים כבר נתכפר.
ולכאורה יש מקום לומר שכיון שיש מצוה מיוחדת לעשות תשובה ביום הכיפורים, א"כ אם לא יעשה תשובה נוספת על הל"ת ביום הכיפורים, יום הכיפורים לא יכפר לו, וכוונת הגמרא שתשובה לאחר המעשה, תולה, ורק לאחר יום הכיפורים כשיעשה שוב תשובה, אז יתכפר לו.
מה דעת הרבנים שליט"א?