עמוד 3 מתוך 3

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ג' אוקטובר 06, 2020 10:40 pm
על ידי לארץ ולדרים
מוטוש כתב:
עושה חדשות כתב:תודה! ז"ל "כי מיקלע יום ראשון בשבת אין שופר בטל לגמרי דתוקעין בשני".
(ויש גם במדרש רבה סו"פ אמור "ידחה במקדש שהן מכירין זמנו של חדש ואל ידחה בגבולין שאינן מכירין זמנו של חדש" ויל"פ).


ש. ספראי כתב:שאלני בחור בישיבה הבוקר למה לא אומרים ויכולו בשמונה עשרה דליל ר"ה שחל בשבת.
ובני נ"י שאלני עמש"כ שיש ענין לומר ג"פ ויכולו, שזה אינו מתקיים בר"ה ושאר יו"ט החלים בשבת.

אפשר לחפש מאריך בתפילה,
ולומר איתו...

אפשר גם לומר לבד עוד פעם

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ג' אוקטובר 06, 2020 10:45 pm
על ידי אור עולם
מוטוש כתב:
עושה חדשות כתב:תודה! ז"ל "כי מיקלע יום ראשון בשבת אין שופר בטל לגמרי דתוקעין בשני".
(ויש גם במדרש רבה סו"פ אמור "ידחה במקדש שהן מכירין זמנו של חדש ואל ידחה בגבולין שאינן מכירין זמנו של חדש" ויל"פ).


ש. ספראי כתב:שאלני בחור בישיבה הבוקר למה לא אומרים ויכולו בשמונה עשרה דליל ר"ה שחל בשבת.
ובני נ"י שאלני עמש"כ שיש ענין לומר ג"פ ויכולו, שזה אינו מתקיים בר"ה ושאר יו"ט החלים בשבת.

אפשר לחפש מאריך בתפילה,
ולומר איתו...

מהיכ"ת שצריך לומר עם מישהו שעדיין לא אמר, אולי אפשר לתפוס סתם מישהו ולומר איתו?
ובכלל, מי אמר שעניין ג"פ ויכולו שייך גם ליו"ט? יבואו חכמי האמת ויעזרונו.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ג' אוקטובר 06, 2020 10:51 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
כב' צדק נצרכים לחכמי האמת עיין בס' דברי שלום (עפג'ין) ח"ח עמ' צ' ותרו"צ.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ג' אוקטובר 06, 2020 10:57 pm
על ידי דרומי
לעיל הבאתי נקודה מסויימת בענין ר"ה שחל בשבת, ועתה רואה אני שהודפס הענין במיוחד מדברי האדמו"ר מליובאוויטש ומצו"ב

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ד' ספטמבר 13, 2023 9:07 pm
על ידי איש לוי
איש לוי כתב:
מן הדרום כתב:שני דברים בענין מניעת קטרוג השטן

ייש"כ על הדברים.
הוספתי על הענין כמה דברים, והשתמשתי בתחילת דבריך במצ"ב


ערכתי מחדש קצת, עם כמה שינויים.
מצ"ב.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ד' ספטמבר 13, 2023 9:27 pm
על ידי מן הדרום
ישנה שאלה שמפריעה לי מאוד
המשך חכמה שהוא פלא פלאים אומר שהכוח שלנו נובע מכך שאנו אומרים לרבש"ע ויתרנו על תקיעה רק לכבודך כדי ששני יהודים לא יחללו שבת
אבל ר' מאיר שמחה היה ענק גם בנסתר. הוא ודאי ידע שיש הסברים פנימיים כמו שכתוב בתורה לשמה ועוד
אז אם כך, איננו מוותרים על תק"ש רק בגלל חשש איסור אלא כי באמת ידוע לנו שיש סגולה ביום שמחליפה את השופר
אז כל החיזוק העצום ביראת שמים שנובע מהמשך חכמה , לכאורה "נפגם" לי
מקווה שהסברתי טוב מה שמפריע לי

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ה' ספטמבר 14, 2023 12:48 am
על ידי צורב מתחיל
מן הדרום כתב:ישנה שאלה שמפריעה לי מאוד
המשך חכמה שהוא פלא פלאים אומר שהכוח שלנו נובע מכך שאנו אומרים לרבש"ע ויתרנו על תקיעה רק לכבודך כדי ששני יהודים לא יחללו שבת
אבל ר' מאיר שמחה היה ענק גם בנסתר. הוא ודאי ידע שיש הסברים פנימיים כמו שכתוב בתורה לשמה ועוד
אז אם כך, איננו מוותרים על תק"ש רק בגלל חשש איסור אלא כי באמת ידוע לנו שיש סגולה ביום שמחליפה את השופר
אז כל החיזוק העצום ביראת שמים שנובע מהמשך חכמה , לכאורה "נפגם" לי
מקווה שהסברתי טוב מה שמפריע לי

השאלה בעצם, איך מסתדר טעם הנגלה עם טעם הנסתר. אם בגמ' כתוב טעם של חשש חילול שבת, מבואר שלולי החשש הזה היו תוקעים. (ורש"י ותוס' דנו מה ההיכי תימצי המדויקת שיש חשש).
ואילו עפ"י קבלה זה בכלל טעם אחר.

ואם יש מציאות כזו (שאינני מבין אותה היטב!) שזה מסתדר, א"כ דבריו של המש"ח צודקים לגמרי.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ה' ספטמבר 14, 2023 9:14 am
על ידי בני ברקי
האם היום תוקעים בעיר העתיקה בשבת?

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ה' ספטמבר 14, 2023 9:17 am
על ידי בברכה המשולשת
צורב מתחיל כתב:
מן הדרום כתב:ישנה שאלה שמפריעה לי מאוד
המשך חכמה שהוא פלא פלאים אומר שהכוח שלנו נובע מכך שאנו אומרים לרבש"ע ויתרנו על תקיעה רק לכבודך כדי ששני יהודים לא יחללו שבת
אבל ר' מאיר שמחה היה ענק גם בנסתר. הוא ודאי ידע שיש הסברים פנימיים כמו שכתוב בתורה לשמה ועוד
אז אם כך, איננו מוותרים על תק"ש רק בגלל חשש איסור אלא כי באמת ידוע לנו שיש סגולה ביום שמחליפה את השופר
אז כל החיזוק העצום ביראת שמים שנובע מהמשך חכמה , לכאורה "נפגם" לי
מקווה שהסברתי טוב מה שמפריע לי

השאלה בעצם, איך מסתדר טעם הנגלה עם טעם הנסתר. אם בגמ' כתוב טעם של חשש חילול שבת, מבואר שלולי החשש הזה היו תוקעים. (ורש"י ותוס' דנו מה ההיכי תימצי המדויקת שיש חשש).
ואילו עפ"י קבלה זה בכלל טעם אחר.

ואם יש מציאות כזו (שאינני מבין אותה היטב!) שזה מסתדר, א"כ דבריו של המש"ח צודקים לגמרי.


המש"ח כתב על-פי הטעם בבבלי, שהוא הטעם שנפסק להלכה.
הטעמים על-פי נסתר מסתדרים מצויין עם דברי הספרא והירושלמי, שאמנם לא נפסקו להלכה, אבל הם יכולים לבאר את עומק פנימיות העניין בשורשו.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ה' ספטמבר 14, 2023 9:24 am
על ידי אליהו חיים
מן הדרום כתב:ישנה שאלה שמפריעה לי מאוד
המשך חכמה שהוא פלא פלאים אומר שהכוח שלנו נובע מכך שאנו אומרים לרבש"ע ויתרנו על תקיעה רק לכבודך כדי ששני יהודים לא יחללו שבת
אבל ר' מאיר שמחה היה ענק גם בנסתר. הוא ודאי ידע שיש הסברים פנימיים כמו שכתוב בתורה לשמה ועוד
אז אם כך, איננו מוותרים על תק"ש רק בגלל חשש איסור אלא כי באמת ידוע לנו שיש סגולה ביום שמחליפה את השופר
אז כל החיזוק העצום ביראת שמים שנובע מהמשך חכמה , לכאורה "נפגם" לי
מקווה שהסברתי טוב מה שמפריע לי

המעיין במשך חכמה יראה בעיקר ביאורו אור גדול ונפלא, שתוכן דבריו כך הם, שמהות קידוש שם שמים בעקידת יצחק לבטל כל מציאותו ושאיפותיו לרצונו יתברך, הוא גם שורש ענין תקיעת שופר וזכרון מעשה העקידה בביטול כל ענייני הצלחתינו ומגמתינו לעשיית רצונו, וכל זה נעשה בשבת קודש בקידוש שם שמים בהכרזת שמירת קדושת שבת לשמו ית' אף על חשבון ביטול כל ה'השפעות' והצלחות שהיינו עומדים לרכוש בתקיעת שופר, ולכן בשבת פועל עצם השמירת שבת שלא לתקוע את זכרון עקידת יצחק שעולה בכל שנה ע"י מעשה תרועה.
ונמצא שפורש לפנינו המשך חכמה אור פנימי גדול למתבונן בה לא כ'סגולה' לבד וגם לא רק משום שקיום הלכה מהל' שבת עולה לנו לזכות, אלא מהות עניינו הפנימי כמהות ענין הריצוי שבתק"ש.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ו' ספטמבר 15, 2023 12:00 am
על ידי במסתרים
צורב מתחיל כתב:השאלה בעצם, איך מסתדר טעם הנגלה עם טעם הנסתר. אם בגמ' כתוב טעם של חשש חילול שבת, מבואר שלולי החשש הזה היו תוקעים.
ואילו עפ"י קבלה זה בכלל טעם אחר.
בכמה ספרים איתא שמפני טעם הנסתר לא נצרך "כל כך" שופר בשבת, ולכן דחוהו מפני חשש.

בברכה המשולשת כתב:הטעמים על-פי נסתר מסתדרים מצויין עם דברי הספרא והירושלמי...
בספר עבודת ישראל מבאר את סוגיית הירושלמי ע"פ קבלה. ועוד לו בחג הסוכות על לולב בשבת בבבלי.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ו' ספטמבר 15, 2023 11:03 am
על ידי מן הדרום
מן הדרום כתב:ישנה שאלה שמפריעה לי מאוד
המשך חכמה שהוא פלא פלאים אומר שהכוח שלנו נובע מכך שאנו אומרים לרבש"ע ויתרנו על תקיעה רק לכבודך כדי ששני יהודים לא יחללו שבת
אבל ר' מאיר שמחה היה ענק גם בנסתר. הוא ודאי ידע שיש הסברים פנימיים כמו שכתוב בתורה לשמה ועוד
אז אם כך, איננו מוותרים על תק"ש רק בגלל חשש איסור אלא כי באמת ידוע לנו שיש סגולה ביום שמחליפה את השופר
אז כל החיזוק העצום ביראת שמים שנובע מהמשך חכמה , לכאורה "נפגם" לי
מקווה שהסברתי טוב מה שמפריע לי

תודה לכל המסייעים
אנסה לומר זאת כך-
חז"ל קיבלו כוח לבטל מצוות בשוא"ת, יכולתם לבטל היא כאשר הם רואים שהדבר עלול לגרום מכשול. ברור שאין לערב בכך שיקולים פנימיים שאינם שייכים לתחום זה.
מצד שני, המבינים יודעים שבראש השנה שחל בשבת אין צורך בשופר, אבל אין לכך שום משמעות אילולא המסלול ההלכתי שעל פיו ביטלו חז"ל את המצווה
ממילא, יוצא שדברי המש"ח הם דבר בפני עצמו, ונכון לומר שלא ביטלו אלא בגלל כבוד שבת העלול להפגם, וכל מה שמעבר אינו נוגע בזה

אמנם בשו"ת תורה לשמה כתב-

הטעם דשמא יעבירנו ארבע אמות ברשות הרבים, לא אמרו אלא בשביל לעשות טעם פשטי ונגלה לגזרתם לפני המון
ישראל ..[אבל] העיקר הוא מפני שהם ידעו ברוח קדשם שהתיקון הנעשה ע"י מצות אלו ביום זה הנה כאשר חל יום זה
בשבת הנה הוא נעשה מאיליו מכוח קדושת השבת ואין צריך לעשותו על ידינו לכן בעבור כבוד שבת תקנו שלא לתקוע ביום
זה ..להורות שהתיקון של המצות האלה הוא נעשה מאיליו ע"י קדושת השבת,

וזה נשמע אחרת
בדוחק י"ל-
ליתן טעם פשטי לפני המון העם, כוונתו שהם מצד שייכותם לפנימיות מרגישים שזה הטעם המרכזי
אך ברור להם שהנגלה הוא עולם שלם בפני עצמו, ויש לו כללים שרק על פי הם משנים דברים למעשה
אלא שזה נקרא בלשונו -טעם להמון ישראל

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: א' ספטמבר 17, 2023 9:22 pm
על ידי אריק
הירושלמי ראש השנה תחילת פרק רביעי, שואל, אם תקיעת שופר דוחה שבת מהתורה, אם כן תדחה גם בגבולין, ואם היא לא דוחה מהתורה, אז גם במקדש לא תידחה.
משמע, וכן כתבו המפרשים, שלפי הירושלמי יש איסור תורה בתקיעה בשבת.
מהו האיסור?

כד הווינא טליא, למדתי בישבת מרכז הרב, ובשנה אחת שראש השנה חל בשבת, הרב ישראלי זצ"ל אמר שיעור והסביר מה יכול להיות איסור תורה בתקיעה, אך לצערי אינני זוכר.

אשמח לקבל תשובה מחכמי הפורום.

ושאלה נוספת, ר' שמעון בירשולמי, דורש שתקיעת שופר במקדש דוחה שבת, מכך שהתורה סמכה יום תרועה ל 'הקרבתם'. לכאורה הדרשה של ר' שמעון חזקה מדי, כי היה ניתן ללמוד ממנה שכל דין תקיעת שופר הוא רק במקדש. גם החול ולא רק בשבת.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: א' ספטמבר 17, 2023 9:36 pm
על ידי הרועה
עי' משנת רבי גרשון מאת הר"ג לפידות, סי' כד.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: א' ספטמבר 17, 2023 10:13 pm
על ידי סעדיה
אריק כתב:הירושלמי ראש השנה תחילת פרק רביעי, שואל, אם תקיעת שופר דוחה שבת מהתורה, אם כן תדחה גם בגבולין, ואם היא לא דוחה מהתורה, אז גם במקדש לא תידחה.
משמע, וכן כתבו המפרשים, שלפי הירושלמי יש איסור תורה בתקיעה בשבת.
מהו האיסור?

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: א' ספטמבר 17, 2023 10:18 pm
על ידי אריק
הרועה כתב:עי' משנת רבי גרשון מאת הר"ג לפידות, סי' כד.


ייש"כ, אלא שעדיין צריך להבין איזו מלאכה זו.

ואאל"ט הרב ישראלי אמר סברה דומה

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: א' ספטמבר 17, 2023 10:19 pm
על ידי סעדיה
אריק כתב:הירושלמי ראש השנה תחילת פרק רביעי, שואל, אם תקיעת שופר דוחה שבת מהתורה, אם כן תדחה גם בגבולין, ואם היא לא דוחה מהתורה, אז גם במקדש לא תידחה.
משמע, וכן כתבו המפרשים, שלפי הירושלמי יש איסור תורה בתקיעה בשבת.
מהו האיסור?

ושאלה נוספת, ר' שמעון בירושלמי, דורש שתקיעת שופר במקדש דוחה שבת, מכך שהתורה סמכה יום תרועה ל 'הקרבתם'. לכאורה הדרשה של ר' שמעון חזקה מדי, כי היה ניתן ללמוד ממנה שכל דין תקיעת שופר הוא רק במקדש. גם החול ולא רק בשבת.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: א' ספטמבר 17, 2023 10:47 pm
על ידי אריק
סעדיה כתב:
אריק כתב:הירושלמי ראש השנה תחילת פרק רביעי, שואל, אם תקיעת שופר דוחה שבת מהתורה, אם כן תדחה גם בגבולין, ואם היא לא דוחה מהתורה, אז גם במקדש לא תידחה.
משמע, וכן כתבו המפרשים, שלפי הירושלמי יש איסור תורה בתקיעה בשבת.
מהו האיסור?

ושאלה נוספת, ר' שמעון בירושלמי, דורש שתקיעת שופר במקדש דוחה שבת, מכך שהתורה סמכה יום תרועה ל 'הקרבתם'. לכאורה הדרשה של ר' שמעון חזקה מדי, כי היה ניתן ללמוד ממנה שכל דין תקיעת שופר הוא רק במקדש. גם החול ולא רק בשבת.



האם הראב"ד סובר כרמב"ם בדברי סופרים?

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: א' ספטמבר 17, 2023 10:52 pm
על ידי כולי האי
לנוהגים כשיטת הגר"א בשיר של יום במועדים איזה שיר של יום אמרתם ביום הראשון השנה

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: א' ספטמבר 17, 2023 10:59 pm
על ידי עקביה
של שבת.
כמו בכל מועד שחל בשבת.

ואמנם בשבת ר"ח אומרים ברכי נפשי, אבל כנראה משום שאין מזכירים ר"ח בר"ה, לא אומרים ברכי נפשי.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: א' ספטמבר 17, 2023 11:35 pm
על ידי הרועה
עקביה כתב:של שבת.
כמו בכל מועד שחל בשבת.

ואמנם בשבת ר"ח אומרים ברכי נפשי, אבל כנראה משום שאין מזכירים ר"ח בר"ה, לא אומרים ברכי נפשי.

זאת דוגמה נוספת ל"גלגל החוזר". שבת דוחה ר"ה, אבל ר"ח דוחה שבת, אבל ר"ה דוחה ר"ח, אבל שבת דוחה ר"ה. וכך הלאה.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2023 1:42 am
על ידי באמונתו
אליהו חיים כתב:
מן הדרום כתב:ישנה שאלה שמפריעה לי מאוד
המשך חכמה שהוא פלא פלאים אומר שהכוח שלנו נובע מכך שאנו אומרים לרבש"ע ויתרנו על תקיעה רק לכבודך כדי ששני יהודים לא יחללו שבת
אבל ר' מאיר שמחה היה ענק גם בנסתר. הוא ודאי ידע שיש הסברים פנימיים כמו שכתוב בתורה לשמה ועוד
אז אם כך, איננו מוותרים על תק"ש רק בגלל חשש איסור אלא כי באמת ידוע לנו שיש סגולה ביום שמחליפה את השופר
אז כל החיזוק העצום ביראת שמים שנובע מהמשך חכמה , לכאורה "נפגם" לי
מקווה שהסברתי טוב מה שמפריע לי

המעיין במשך חכמה יראה בעיקר ביאורו אור גדול ונפלא, שתוכן דבריו כך הם, שמהות קידוש שם שמים בעקידת יצחק לבטל כל מציאותו ושאיפותיו לרצונו יתברך, הוא גם שורש ענין תקיעת שופר וזכרון מעשה העקידה בביטול כל ענייני הצלחתינו ומגמתינו לעשיית רצונו, וכל זה נעשה בשבת קודש בקידוש שם שמים בהכרזת שמירת קדושת שבת לשמו ית' אף על חשבון ביטול כל ה'השפעות' והצלחות שהיינו עומדים לרכוש בתקיעת שופר, ולכן בשבת פועל עצם השמירת שבת שלא לתקוע את זכרון עקידת יצחק שעולה בכל שנה ע"י מעשה תרועה.
ונמצא שפורש לפנינו המשך חכמה אור פנימי גדול למתבונן בה לא כ'סגולה' לבד וגם לא רק משום שקיום הלכה מהל' שבת עולה לנו לזכות, אלא מהות עניינו הפנימי כמהות ענין הריצוי שבתק"ש.

יש להדגיש לשונו:
לכן אחרי שידוע לנו גודל התועליות ממצות שופר, אשר אם יבוטל - אף באונס - הסכנה גדולה, ובכל זאת אמרו ישראל פן יבולע חלילה למצות שבת אשר מעיד על קדושת שמו יתברך, כי חידש עולמו מן האין הגמור, יהיה מה! יעבור עלינו מה, ויתקדש שמו יתברך! יקטרג השטן, ולא יכנס זכרונינו לאבינו שבשמים לטובה, אך לא יבולע לשבת המעיד על קדושת שמו יתברך, פן יעבירנו ד' אמות ברשות הרבים ויתחלל שמו חלילה... ויתגדל ויתקדש שמיה רבא! ועוקדים כולם עבור קידוש שמו יתברך. וכיון שכן, הרי זה גופיה מה שאין אנו תוקעים בראש השנה שחל בשבת, זה גופא עקידה רוחנית מופלגת ומועיל לרצות אותנו, כמו שמרצה זכרון שופר:

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2023 2:21 am
על ידי יש מהם שאומרים
שמעתי מר' משה שפירא זצ"ל ביאור נפלא בעניין, שמאריך לבאר את חיבור הנשמה והגוף שמתגלה בפנים, ועל זה נאמר אין צייר כאלוקינו שבזה מתגלית צורת האדם.
ולפי זה מבאר עניין ר"ה שחל בשבת, כמו בשבע ברכות בשבת לא צריך פנים חדשות שהשבת עצמה היא 'פנים חדשות', כך גם בר"ה שחל בשבת. ע"ש בדבריו הנפלאים.

https://lehavin.org/%d7%a8%d7%90%d7%a9- ... %a1%d7%96/

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2023 12:23 pm
על ידי מן הדרום
לגבי עצם הטעם של שמא יעבירנו
ידוע שיש על כך קושיות כמו -אם צריך ששים ריבוא ,זה לא שכיח עוד
ראיתי בספר דברי יעקב לרב יעקב וייל שר"ל שהוצאה היתה מלאכה שצריכה חיזוק כדמוכח בתנ"ך בכ"ד ובשבת קכ"ג
ממילא י"ל שהגזרה היא לחיזוק כללי של ענין ההוצאה ומתורצות כמה שאלות

האם ידוע למישהו דבר נוסף בענין?

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2023 1:44 pm
על ידי עושה חדשות
אריק כתב:בשנה אחת שראש השנה חל בשבת, הרב ישראלי זצ"ל אמר שיעור והסביר מה יכול להיות איסור תורה בתקיעה, אך לצערי אינני זוכר.
אולי כמו האיסור להאכיל תרומה טמאה לכלבים דרחמנא אחשביה מלאכה, (וביארו ע"פ הירושלמי דהוי מכה בפטיש, וצ"ע). ראה במוריה החדש (תשרי תשפד) מאת הג"ר איתמר גרבוז.



אריק כתב:האם הראב"ד סובר כרמב"ם בדברי סופרים?
ראה קצת כאן.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2023 11:29 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
חידוש שאף אחד הביא את הווערטל על 'מעבור דרך וגבולים'. זה משום שכולם יודעים את זה כבר?

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2023 11:55 pm
על ידי עקביה
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:חידוש שאף אחד הביא את הווערטל על 'מעבור דרך וגבולים'. זה משום שכולם יודעים את זה כבר?

אני הק' לא יודע.
במה מדובר?

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ג' ספטמבר 19, 2023 12:19 am
על ידי במסתרים
עושה חדשות כתב:
אריק כתב:מה יכול להיות איסור תורה בתקיעה
יש לעיין ב"ישראל סבא" המובא כאן ובאות ב' ולא ראיתיו.

Re: ראש השנה שחל בשבת

פורסם: ג' ספטמבר 19, 2023 12:50 am
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:וידוע מה שמבארים אחינו החסידים 'מעבור דרך וגבולים', הואיל ואסור להעביר חפץ מרשות לרשות, 'מעשות היום פעלים', שנאסרו כמה מצוות ביום הזה, ע"כ התיקון הוא 'לאכול ולשתות בהילולים, שבת היום להוי"ה'.

הנה אני בעצמי הבאתי את זה לפני שלש שנים!

ראיתי את זה בשם הגארליצע רב, ומובא בשם צדיקים בהקדמת שו"ת מהר"ש ענגיל.