עמוד 1 מתוך 1

זכרינו לחיים

פורסם: ו' אוגוסט 30, 2013 4:45 pm
על ידי הוא היה אומר
האם מי שהוא יודע או יכול להעלות קטע מאר"י ז"ל שמדבר על זה שהיה צריך להיות י' תיבות בזכרינו לחיים ולמעשה יש י"א?

Re: זכרינו לחיים

פורסם: ו' אוגוסט 30, 2013 4:53 pm
על ידי עושים פסים
כמדומה לי שזה קשור לענין הנסירה.

Re: זכרינו לחיים

פורסם: ש' אוגוסט 31, 2013 10:31 pm
על ידי הוא היה אומר
האם הפורום התברך בחכמי תורת הנסתר, או לכל הפחות בתלמידי גוגל, היכולים לענות על השאלה הנ"ל?

Re: זכרינו לחיים

פורסם: ש' אוגוסט 31, 2013 11:00 pm
על ידי עשוי לנחת
לא מחכמי הח"ן, אבל מחיפוש פשוט בDBS
שער הכוונות (דרושי ר"ה דרוש ו)
ומה שאנו מכוונים בכל תפלות אלו הימים הנז' בברכת אבות במלך עוזר ומושיע ומגן כו' להחזירה פב"פ אז הכל בסוד לאה ולא ברחל כי רחל אין נסירתה נגמרת אלא ע"ס י' ימ"ת ספירה א' בכל יום מהם אבל לאה ננסרת לגמרי ביום א' ובכל יום ויום וחוזרת פב"פ עמו ולזה תיקנו ענין זכרנו לחיים כו' קודם מלך עוזר כו' כי במלות אלו נרמז נסירת לאה. ולכן יש בזכרנו לחיים י"א תיבות וזה סדרם זכרנו לחיים מלך חפץ בחיים כתבנו בספר חיים למענך אלהים חיים ולא יאמר אל מלך וגם לא יאמר אל חי וכ"כ בעל הטורים ז"ל.
פרי עץ חיים (שער תפילות ר"ה פרק ו)
והנה י"א תיבות הם, זכרנו לחיים מלך חפץ בחיים וכתבינו בספר החיים למענך אלהים חיים. והם כנגד י' אחוריים שצריך לנסר, ועוד בחי' אחרת, שהוא החיות לכולם, הרי י"א, וכמ"ש בי"א סמני הקטורת שהם נאחזים מאחוריים אלו, כנודע. ובכל יום מי' ימי תשובה, יכוין תיבה נגד הבחינה הננסרת ביום ההוא, והנה תחילה תכוין שאף על פי שאין ננסר בכל יום ויום מי' ימי תשובה רק ספירה אחת, עכ"ז צריך להוריד הדינין עד למטה, וכבר ידעת ענין לאה ורחל, כי לאה הוא מן הראש עד החזה, ורחל מהחזה עד הרגלים, ושניהן באחור:


"