עמוד 1 מתוך 1

ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2016 1:05 pm
על ידי צבי וחמיד
אני הק' זכיתי לעבור לפני התיבה בק''ק נכבדה, ויש מן הציבור שתובעים נוסח קטעי חזנות ביניהם גם חזנים שמרחקם משמתומ''צ היה כעוצמת קולם.
האם ראוי בעת רעוא דרעוין לעמוד ולהתחנן בנוסח של עוברי עבירה יפה ככל שיהיה? ומה עוד כשכל הציבור יודעים מאיזו בטן היתה זאת?
בק''ק דידי נחלקו הדעות, ואנכי עצות אשית בנפשי כדת מה לעשות בכל שנה ושנה מחדש.,

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2016 1:38 pm
על ידי פלגינן
אולי בשעה"ד יש להסתמך על הגרי"ז שהיה ברור לו שקוורטין הרהר תשובה בשעה שביצע את 'טיהר רבי ישמעאל'...

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2016 3:31 pm
על ידי עמקן
פלגינן כתב:אולי בשעה"ד יש להסתמך על הגרי"ז שהיה ברור לו שקוורטין הרהר תשובה בשעה שביצע את 'טיהר רבי ישמעאל'...

אני שמעתי זה בשם המנחת אלעזר. לא ראיתי שום מקור מוסמך לשמועתי, אבל דומני שאין זה מסגנון הגרי"ז.

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2016 4:18 pm
על ידי צבי וחמיד
פלגינן כתב:אולי בשעה"ד יש להסתמך על הגרי"ז שהיה ברור לו שקוורטין הרהר תשובה בשעה שביצע את 'טיהר רבי ישמעאל'...


אעשה 'פלגינן' לדברי 'עמקן'..

המעשה הוא בהגר''א קוטלר זצ''ל על 'וטיהר'. ולא בשעה שביצע אלא בשעה שחיבר. כיון שא''א לו לניגון כזה שיצא מלב טמא..

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2016 4:20 pm
על ידי סגי נהור
אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2016 6:32 pm
על ידי צבי וחמיד
סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...


בשביל להרגיש איזה שטיקל נעשה בתשובה צריך להיות הגר''א קוטלר, ולא להיות סגי נהור...

אגב סגי נהור ור''א קוטלר,
פעם ראה מראה לא ראוי לעת זקנותו, הלך ודפק ראשו בכותל ואמר רבש''ע את כולם לקחת בשואה, לא יכלת לקחת גם אותי שלא אראה מראה כזה..

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ו' ספטמבר 02, 2016 6:49 pm
על ידי שבטיישראל
עמקן כתב:
פלגינן כתב:אולי בשעה"ד יש להסתמך על הגרי"ז שהיה ברור לו שקוורטין הרהר תשובה בשעה שביצע את 'טיהר רבי ישמעאל'...

אני שמעתי זה בשם המנחת אלעזר. לא ראיתי שום מקור מוסמך לשמועתי, אבל דומני שאין זה מסגנון הגרי"ז.


שקר וכיזב לא היה ולא נברא
וכמובן שגם רחוק מאוד מלהיות סגנונו של המנח"א למי שבקי קצת בסגנון דרגכו

מה גם שהמנח"א לא היה ידוע כמי שמחבב קטעי חזנות
(מסתברא מילתא שמעודו אפ' לא שמע שום קטע מקווארטין - יוס'עלע ראזענבלאט מסתברא שכן שמעו מאחר ששימש תקופה כחזן ביהכ"נ בעיר מונקאטש)

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ש' ספטמבר 03, 2016 9:20 pm
על ידי סגי נהור
צבי וחמיד כתב:
סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...


בשביל להרגיש איזה שטיקל נעשה בתשובה צריך להיות הגר''א קוטלר, ולא להיות סגי נהור...

מספרים את זה על כל מיני, כפי שראית כאן באשכול. ומסתברא מילתא שהסיפור נולד כתוצאה מהדיסוננס שמרגיש השומע, שמצד אחד מתרגש ומתעורר ומצד שני יודע את מקור הניגון, ומזה נוצר הצורך לספר שהמלחין הרהר תשובה בלבו והכל בא על מקומו בשלום.

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ש' ספטמבר 03, 2016 10:29 pm
על ידי צבי וחמיד
סגי נהור כתב:
צבי וחמיד כתב:
סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...


בשביל להרגיש איזה שטיקל נעשה בתשובה צריך להיות הגר''א קוטלר, ולא להיות סגי נהור...

מספרים את זה על כל מיני, כפי שראית כאן באשכול. ומסתברא מילתא שהסיפור נולד כתוצאה מהדיסוננס שמרגיש השומע, שמצד אחד מתרגש ומתעורר ומצד שני יודע את מקור הניגון, ומזה נוצר הצורך לספר שהמלחין הרהר תשובה בלבו והכל בא על מקומו בשלום.

אעפ''י שדבריך נכונים, ורגש התשובה העולה בלב השומע מבקש שכך היה גם אצל המחבר, אך במחילה, הסיפור היה והיה, ועם הגר''א קוטלר. לא מפי השמועה..

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: א' ספטמבר 04, 2016 2:04 am
על ידי שומר הגחלת
צבי וחמיד כתב:אעפ''י שדבריך נכונים, ורגש התשובה העולה בלב השומע מבקש שכך היה גם אצל המחבר, אך במחילה, הסיפור היה והיה, ועם הגר''א קוטלר. לא מפי השמועה..


לא יאומן כי יסופר...
מר מעוניין לפקוח עינינו העוורות, וליידע אותנו בדבר מקור סיפור זה ואמיתותו? (ו...כמובן שלא מפי השמועה...)

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: א' ספטמבר 11, 2016 11:21 pm
על ידי שיר ורננים
סגי נהור כתב:
צבי וחמיד כתב:
סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...


בשביל להרגיש איזה שטיקל נעשה בתשובה צריך להיות הגר''א קוטלר, ולא להיות סגי נהור...

מספרים את זה על כל מיני, כפי שראית כאן באשכול. ומסתברא מילתא שהסיפור נולד כתוצאה מהדיסוננס שמרגיש השומע, שמצד אחד מתרגש ומתעורר ומצד שני יודע את מקור הניגון, ומזה נוצר הצורך לספר שהמלחין הרהר תשובה בלבו והכל בא על מקומו בשלום.

ה"ברח דודי " ( גאולה לשבת חוהמ:פ)שלו משולב ממש בוטיהר

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: א' ספטמבר 11, 2016 11:40 pm
על ידי שיר ורננים
צבי וחמיד כתב:אני הק' זכיתי לעבור לפני התיבה בק''ק נכבדה, ויש מן הציבור שתובעים נוסח קטעי חזנות ביניהם גם חזנים שמרחקם משמתומ''צ היה כעוצמת קולם.
האם ראוי בעת רעוא דרעוין לעמוד ולהתחנן בנוסח של עוברי עבירה יפה ככל שיהיה? ומה עוד כשכל הציבור יודעים מאיזו בטן היתה זאת?
בק''ק דידי נחלקו הדעות, ואנכי עצות אשית בנפשי כדת מה לעשות בכל שנה ושנה מחדש.,

כלך לך אצל תשובתו של הגרמ"פ זצ"ל באגר"מ איני זוכר כעת היכן .בנוגע לבן תורה שעושה ניגונים וסני שומעניה וקחהו משם.

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: א' ספטמבר 11, 2016 11:50 pm
על ידי סגי נהור
שיר ורננים כתב:
סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...


ה"ברח דודי " ( גאולה לשבת חוהמ:פ)שלו משולב ממש בוטיהר

מה שנכון נכון. בכלל אינני יודע מה מעורר לתשובה בטיהר ר' ישמעאל יותר מקטעים אחרים מלבד שאנשים נוהגים להתרגש ולהזדעזע ממוות ודם וכיו"ב (עד שדומה שמטעם זה מצאה את מקומה קינת אלה אזכרה במוסף יוה"כ). ולדידי היה מתקבל יותר אילו טענו שהרהר תשובה בשעה שחיבר את ה"ריבונו של עולם" שלו, שבו מבקש ומתחנן כבן המתחטא לפני קונו "להגות בתורתך ולקיים את מצוותיה", ומבקש שכל טוב "להבין ולהשכיל עמקי סודותיה"...

אבל מכיר אני שאם זולגת מעיני דמעה כשאני מאזין לקטע זה, מן הסתם הקב"ה אינו שומר דמעה זו בבית גנזיו.

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ב' ספטמבר 12, 2016 3:26 pm
על ידי שיר ורננים
סגי נהור כתב:
שיר ורננים כתב:
סגי נהור כתב:אלא ש"טיהר" דומה מאוד לשאר ניגוניו ולחניו של קוורטין, וצריך לומר שהיה "כל ימיו בתשובה"...


ה"ברח דודי " ( גאולה לשבת חוהמ:פ)שלו משולב ממש בוטיהר

מה שנכון נכון. בכלל אינני יודע מה מעורר לתשובה בטיהר ר' ישמעאל יותר מקטעים אחרים מלבד שאנשים נוהגים להתרגש ולהזדעזע ממוות ודם וכיו"ב (עד שדומה שמטעם זה מצאה את מקומה קינת אלה אזכרה במוסף יוה"כ). ולדידי היה מתקבל יותר אילו טענו שהרהר תשובה בשעה שחיבר את ה"ריבונו של עולם" שלו, שבו מבקש ומתחנן כבן המתחטא לפני קונו "להגות בתורתך ולקיים את מצוותיה", ומבקש שכל טוב "להבין ולהשכיל עמקי סודותיה"...

אבל מכיר אני שאם זולגת מעיני דמעה כשאני מאזין לקטע זה, מן הסתם הקב"ה אינו שומר דמעה זו בבית גנזיו.

אפשר והיא מצויה בתוך ים של דמעות של ר' איציק'ל מוורקא כממובא בסיפורי קרליבך. דו"ק ושמא תשכח

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ב' ספטמבר 12, 2016 3:28 pm
על ידי שיר ורננים
צבי וחמיד כתב:אני הק' זכיתי לעבור לפני התיבה בק''ק נכבדה, ויש מן הציבור שתובעים נוסח קטעי חזנות ביניהם גם חזנים שמרחקם משמתומ''צ היה כעוצמת קולם.
האם ראוי בעת רעוא דרעוין לעמוד ולהתחנן בנוסח של עוברי עבירה יפה ככל שיהיה? ומה עוד כשכל הציבור יודעים מאיזו בטן היתה זאת?
בק''ק דידי נחלקו הדעות, ואנכי עצות אשית בנפשי כדת מה לעשות בכל שנה ושנה מחדש.,

אני יודע שבנוסחו של רבינו הגרא"ל זצ"ל שילב הסלסול של "מבלעדי" כידוע למבינים ויודעי מדע.
ואף שיג ושיח היה לי עם יבלח"ט בנו הצדיק בזה העניין.

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ג' ספטמבר 13, 2016 12:13 am
על ידי צבי וחמיד
שיר ורננים כתב:
צבי וחמיד כתב:אני הק' זכיתי לעבור לפני התיבה בק''ק נכבדה, ויש מן הציבור שתובעים נוסח קטעי חזנות ביניהם גם חזנים שמרחקם משמתומ''צ היה כעוצמת קולם.
האם ראוי בעת רעוא דרעוין לעמוד ולהתחנן בנוסח של עוברי עבירה יפה ככל שיהיה? ומה עוד כשכל הציבור יודעים מאיזו בטן היתה זאת?
בק''ק דידי נחלקו הדעות, ואנכי עצות אשית בנפשי כדת מה לעשות בכל שנה ושנה מחדש.,

אני יודע שבנוסחו של רבינו הגרא"ל זצ"ל שילב הסלסול של "מבלעדי" כידוע למבינים ויודעי מדע.
ואף שיג ושיח היה לי עם יבלח"ט בנו הצדיק בזה העניין.

נא פרט

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ג' ספטמבר 13, 2016 12:21 am
על ידי שיר ורננים
צבי וחמיד כתב:
שיר ורננים כתב:
צבי וחמיד כתב:אני הק' זכיתי לעבור לפני התיבה בק''ק נכבדה, ויש מן הציבור שתובעים נוסח קטעי חזנות ביניהם גם חזנים שמרחקם משמתומ''צ היה כעוצמת קולם.
האם ראוי בעת רעוא דרעוין לעמוד ולהתחנן בנוסח של עוברי עבירה יפה ככל שיהיה? ומה עוד כשכל הציבור יודעים מאיזו בטן היתה זאת?
בק''ק דידי נחלקו הדעות, ואנכי עצות אשית בנפשי כדת מה לעשות בכל שנה ושנה מחדש.,

אני יודע שבנוסחו של רבינו הגרא"ל זצ"ל שילב הסלסול של "מבלעדי" כידוע למבינים ויודעי מדע.
ואף שיג ושיח היה לי עם יבלח"ט בנו הצדיק בזה העניין.

נא פרט

ר' אריה פינקל זצוק"ל היה משלב בנוסח התפילות ניואנסים דקים של קטעי חזנות .הוא היה מוזיקלי . ובקטע של "ועל ידי עבדיך" במילה "מבלעדי" היה מסלסל את הסלסול המפורסם של קוורטין. היה תענוג צרוף לשמוע את הביצוע עם הוורמקייט של ר' אריה זצוק"ל.
אני כבעל תפילה בונה את הנוסח הכללי על הפלטפורמה שלו. בזמנו הקלטתי את נוסח מוסף לר"ה מבנו יבלח"ט ר' בנימין וכמדו' שדיברנו על זה.

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ג' ספטמבר 13, 2016 2:44 am
על ידי גם זו לטובה
אודה למי שיעלה את ה"ונתנה תוקף" המדובר. [לטעמי הוא אכן נפלא.]

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ג' ספטמבר 13, 2016 11:29 am
על ידי סגי נהור
גם זו לטובה כתב:אודה למי שיעלה את ה"ונתנה תוקף" המדובר. [לטעמי הוא אכן נפלא.]

איני יודע היכן ראית שמדברים כאן על "ונתנה תוקף". ואם בכותרת האשכול - קרא אותה שוב...

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ג' ספטמבר 13, 2016 3:17 pm
על ידי לעומקו של דבר
שיר ורננים כתב:ר' אריה פינקל זצוק"ל היה משלב בנוסח התפילות ניואנסים דקים של קטעי חזנות .הוא היה מוזיקלי . ובקטע של "ועל ידי עבדיך" במילה "מבלעדי" היה מסלסל את הסלסול המפורסם של קוורטין. היה תענוג צרוף לשמוע את הביצוע עם הוורמקייט של ר' אריה זצוק"ל.
אני כבעל תפילה בונה את הנוסח הכללי על הפלטפורמה שלו. בזמנו הקלטתי את נוסח מוסף לר"ה מבנו יבלח"ט ר' בנימין וכמדו' שדיברנו על זה.

יש רבים המשלבים בועל ידי עבדיך קנייטשים מנוסח זה של קוורטין, או שעושים אפילו רובו.

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ג' ספטמבר 13, 2016 3:26 pm
על ידי נשר
לעומקו של דבר כתב:
שיר ורננים כתב:ר' אריה פינקל זצוק"ל היה משלב בנוסח התפילות ניואנסים דקים של קטעי חזנות .הוא היה מוזיקלי . ובקטע של "ועל ידי עבדיך" במילה "מבלעדי" היה מסלסל את הסלסול המפורסם של קוורטין. היה תענוג צרוף לשמוע את הביצוע עם הוורמקייט של ר' אריה זצוק"ל.
אני כבעל תפילה בונה את הנוסח הכללי על הפלטפורמה שלו. בזמנו הקלטתי את נוסח מוסף לר"ה מבנו יבלח"ט ר' בנימין וכמדו' שדיברנו על זה.

יש רבים המשלבים בועל ידי עבדיך קנייטשים מנוסח זה של קוורטין, או שעושים אפילו רובו.


קוורטין מופיע בעוד מקומות.

הבעל תפילה דפוניבז' ר' צבי אייזנשטיין הגדיל לעשות ואת הניגון של המילה "ובתורתך" שבקטע הנ"ל הוא הדביק למילה "פאר" (מקדושים).
שמעתי פעם ששאלו אותו מה הוא מצא במילה זו שהוא מאריך בה כל כך. וענה שזה ע"פ הפיוט "בפאר מסלסלים", לא הבנתי אם זה בדיחה או לא.

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ה' ספטמבר 10, 2020 4:40 pm
על ידי איש ימיני
שיר ורננים כתב:
צבי וחמיד כתב:
שיר ורננים כתב:
צבי וחמיד כתב:אני הק' זכיתי לעבור לפני התיבה בק''ק נכבדה, ויש מן הציבור שתובעים נוסח קטעי חזנות ביניהם גם חזנים שמרחקם משמתומ''צ היה כעוצמת קולם.
האם ראוי בעת רעוא דרעוין לעמוד ולהתחנן בנוסח של עוברי עבירה יפה ככל שיהיה? ומה עוד כשכל הציבור יודעים מאיזו בטן היתה זאת?
בק''ק דידי נחלקו הדעות, ואנכי עצות אשית בנפשי כדת מה לעשות בכל שנה ושנה מחדש.,

אני יודע שבנוסחו של רבינו הגרא"ל זצ"ל שילב הסלסול של "מבלעדי" כידוע למבינים ויודעי מדע.
ואף שיג ושיח היה לי עם יבלח"ט בנו הצדיק בזה העניין.

נא פרט

ר' אריה פינקל זצוק"ל היה משלב בנוסח התפילות ניואנסים דקים של קטעי חזנות .הוא היה מוזיקלי . ובקטע של "ועל ידי עבדיך" במילה "מבלעדי" היה מסלסל את הסלסול המפורסם של קוורטין. היה תענוג צרוף לשמוע את הביצוע עם הוורמקייט של ר' אריה זצוק"ל.
אני כבעל תפילה בונה את הנוסח הכללי על הפלטפורמה שלו. בזמנו הקלטתי את נוסח מוסף לר"ה מבנו יבלח"ט ר' בנימין וכמדו' שדיברנו על זה.

יש אפשרות שכבודו יעלה את ההקלטה האמורה?
תודה רבה.

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ה' ספטמבר 10, 2020 7:25 pm
על ידי יתר10
והנה מה שיש לקוורטין עצמו לומר על החזנות ועל ירא"ש. [באידיש].
קטע קצר משם בתרגום לא מדויק.
חזן שלא ספג בילדותו את כל המדות הטובות של יראה וחסידות, חזן שלא ראה ולא שמע את הבעל תפילה הירא, שופך את ליבו לפני העמוד בימים הנוראים, בים של דמעות והשתפכות הנפש. חזן כזה אינו מרגיש באמת את התפקיד הרם שלו, הוא אינו מכיר לנוכח את ה"לפני מי הוא עומד".

אגב, איני יודע מניין הוודאות שהוא היה אוכל נו"ט.

Re: ונתנה תוקף קול אוכלי נבילות וטריפות?

פורסם: ו' ספטמבר 25, 2020 12:07 pm
על ידי עזריאל ברגר
גם זו לטובה כתב:אודה למי שיעלה את ה"ונתנה תוקף" המדובר. [לטעמי הוא אכן נפלא.]

download/file.php?id=95811
בביצועו של יהודי חובש כיפה...