עמוד 1 מתוך 1

בזמן חנוכת שלמה שאכלו ביו"כ היה מותר גם לבשל?

פורסם: ו' אוקטובר 07, 2016 11:56 am
על ידי קראקובער
יש העמק דבר שמסביר הפסוקים באמור שכל מלאכה לא תעשו וכו' כי כל הנפש אשר לא תעונה וכו' הוא הסבר שלמרות שהוא חג אסור לבשל בשביל אוכל נפש כי הוא יום עינוי.

לפני שנים מצאתי מישהו שחוקר את זה ולע"ע לא זוכר מי.

Re: בזמן חנוכת שלמה שאכלו ביו"כ היה מותר גם לבשל?

פורסם: ו' אוקטובר 07, 2016 2:20 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
האם מותר לבשל ביוה"כ עבור חולה שיש בו סכנה דבר שמפיג טעם אם יבשלו מאמש, כדרך שהותר ביו"ט?!...

Re: בזמן חנוכת שלמה שאכלו ביו"כ היה מותר גם לבשל?

פורסם: ו' אוקטובר 07, 2016 4:03 pm
על ידי קראקובער
אפרקסתא דעניא כתב:האם מותר לבשל ביוה"כ עבור חולה שיש בו סכנה דבר שמפיג טעם אם יבשלו מאמש, כדרך שהותר ביו"ט?!...


זו שאלה כללית כמה אדם מחיוב להשתדל לפני שיהיה אנוס והפוסקים האריכו בזה אבל סתם בשביל טעם משובח שלא משפיע על הבריאות מהיכ"ת.

Re: בזמן חנוכת שלמה שאכלו ביו"כ היה מותר גם לבשל?

פורסם: ש' אוקטובר 08, 2016 9:05 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
מה ההבדל בין זה לבין שאלתך?

Re: בזמן חנוכת שלמה שאכלו ביו"כ היה מותר גם לבשל?

פורסם: א' אוקטובר 09, 2016 8:41 am
על ידי קראקובער
אפרקסתא דעניא כתב:מה ההבדל בין זה לבין שאלתך?


בחולה לא הותר מכללו.

Re: בזמן חנוכת שלמה שאכלו ביו"כ היה מותר גם לבשל?

פורסם: א' אוקטובר 09, 2016 2:48 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
אתה טוען שההיתר בזמן חנוכת הבית היה בגדר הותרה, ואילו לחולה זה בגדר דחויה, וזה משפיע על היתר הבישול ביוה"כ?

Re: בזמן חנוכת שלמה שאכלו ביו"כ היה מותר גם לבשל?

פורסם: א' אוקטובר 09, 2016 3:45 pm
על ידי עזריאל ברגר
ראיתי פעם מפורש שבישלו. לא זוכר מקור.

Re: בזמן חנוכת שלמה שאכלו ביו"כ היה מותר גם לבשל?

פורסם: א' אוקטובר 09, 2016 5:34 pm
על ידי קראקובער
אפרקסתא דעניא כתב:אתה טוען שההיתר בזמן חנוכת הבית היה בגדר הותרה, ואילו לחולה זה בגדר דחויה, וזה משפיע על היתר הבישול ביוה"כ?


הרבה מעבר לסתם הותרה לחולה מסוים, זה לכל העם.

Re: בזמן חנוכת שלמה שאכלו ביו"כ היה מותר גם לבשל?

פורסם: ג' אוגוסט 28, 2018 5:36 pm
על ידי עושה חדשות
לש' הגמ' בשבת ד"ל "ולישראל עמו דאחיל להו עון דיום הכפורים", אולי משמע שזה לא היה בגדר 'הותרה', וצ"ע.

Re: בזמן חנוכת שלמה שאכלו ביו"כ היה מותר גם לבשל?

פורסם: ג' אוגוסט 28, 2018 5:48 pm
על ידי סעדיה
עושה חדשות כתב:לש' הגמ' בשבת ד"ל "ולישראל עמו דאחיל להו עון דיום הכפורים", אולי משמע שזה לא היה בגדר 'הותרה', וצ"ע.

וע"ע כאן
#.PDF
צפנת פענח
(295.97 KiB) הורד 297 פעמים

Re: בזמן חנוכת שלמה שאכלו ביו"כ היה מותר גם לבשל?

פורסם: ש' מאי 30, 2020 10:02 pm
על ידי עושה חדשות
אגב, הרא"ם בפ' יתרו נוקט בדעת רש"י, שהיה לזה תקדים. ז"ל -
ומה שטען, שאם היה מחרת יום הכפורים ממש, יחוייב לומר ש"אכלו ביום הכפורים, אם היה להם יום כפורים". אינה טענה, שהרי מצינו שאכלו ביום הכפורים כשנבנה הבית, כדאיתא במועד קטן מועד קטן ט א, וקל וחומר ביום שהוריד התורה והלוחות, וכל שכן שלא יתכן לומר שעשו צום כפור באותה שנה, שעדיין לא נצטוו בו ישראל, רק אחר רדתו מן ההר, שירידתו היה ביום הכפורים עצמו.