עמוד 1 מתוך 1

אמוראים ששבו לביתם בערב יום הכיפורים

פורסם: ה' אוגוסט 31, 2017 11:05 pm
על ידי מיכאל1
מבואר בכתובות פרק אף על פי שהאמוראים שנעדרו מביתם במשך כל השנה (כרב רחומי) באו לביתם בערב יום הכיפורים.
מה הטעם שבחרו להם דווקא יום זה? ובפרט שא"א לקיים עונה בליל יוהכ"פ

Re: אמוראים ששבו לביתם בערב יום הכיפורים

פורסם: ו' ספטמבר 01, 2017 9:50 am
על ידי שומע ומשמיע
לכאורה זה מקור למה שיש אומרים [לא זוכר מקורות כעת] שביו"כ יש עניין של יום אהבה ופיוס, מלבד העניין של בקשת מחילה כתנאי לכפרה.

Re: אמוראים ששבו לביתם בערב יום הכיפורים

פורסם: ו' ספטמבר 01, 2017 10:34 am
על ידי מענה איש
מיכאל1 כתב:מבואר בכתובות פרק אף על פי שהאמוראים שנעדרו מביתם במשך כל השנה (כרב רחומי) באו לביתם בערב יום הכיפורים.
מה הטעם שבחרו להם דווקא יום זה? ובפרט שא"א לקיים עונה בליל יוהכ"פ


אותם תלמידים היו פטורים ממצות עונה כיון שהלכו ללמוד תורה וכמ"ש התוס' בסב. שנשותיהם היו רוצות בכך

ואפשר שמה שבאו בערב יום כיפור הוא דווקא משום שביום זה אסורים ולכן יכלו לבוא לביתם ולשאול בשלומם בלא חשש שיגררו ויפסיקו ממה שקבלו על עצמם ללמוד כך וכך שנים
וראה במהרש''א שם במעשה דרב יוסף בריה דרבא שכותב שחזר לביתו בערב יום כיפור כדי שלא יחשבו שבא בשביל עונה

Re: אמוראים ששבו לביתם בערב יום הכיפורים

פורסם: א' ספטמבר 03, 2017 5:52 pm
על ידי הא לחמא עניא
שומע ומשמיע כתב:לכאורה זה מקור למה שיש אומרים [לא זוכר מקורות כעת] שביו"כ יש עניין של יום אהבה ופיוס, מלבד העניין של בקשת מחילה כתנאי לכפרה.

בתפילות שאומרים במוסף של יו"כ אחר כל סדר העבודה, מבקשים אנו שנזכה להרבה דברים טובים, ובתוך הדברים [איני זוכר עתה תחילת הקטע] אנו אומרים: יום שימת אהבה ורעות.