מיכאל1 כתב:הפרי חדש לעניין אמירת קדושה שביוצר בטעמים נקט דסגי בעשרה אומרים לא בבת אחת
נהר שלום כתב:מיכאל1 כתב:הפרי חדש לעניין אמירת קדושה שביוצר בטעמים נקט דסגי בעשרה אומרים לא בבת אחת
המאמר מרדכי האריך לדחות דבריו ועי' בכה"ח (סימן נט סקכ"א) ובעוד יוסף חי (שמות ז') ובהלכה ברורה (בירור הלכה סימן נט הערה ו').
כדכד כתב:ראיתי ת"ח צדיק אחד שהיה מקפיד לאחר תפלת מוסף של שבת להזדרז להשלים את תפלת יקום פורקן (שלא הספיק לאמרה עם הצבור) כשיש עדיין עשרה אנשים בבית המדרש ומזה סייעתא לדברי הרב עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:הגמרא אומרת (פ"ק דשבת) שבכל מקום שיש (גילוי) השראת השכינה, כגון למראשותיו של חולה, אפשר להתפלל בארמית.
והנה ארז"ל אכל בי עשרה שכינתא שריא.
ולכן נלפענ"ד שבכל מקום שיש עשרה יהודים, אף שאינם עוסקים בתפילה, אפשר לומר בו את התפילות שבארמית.
הבאר ההיא כתב:במושב ליצים יש להחמיר, והיינו כל שקבועים יחדיו במצב של בטלה ודברי הבאי ואינם עוסקים בפעילות (או שיחה) תכליתית.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 30 אורחים