עמוד 1 מתוך 1

חלוקת הווידוי

פורסם: א' אוקטובר 01, 2017 2:49 pm
על ידי שמר
לפי מה נקבעה החלוקה (ועל כלם וכו') שבין קטע לקטע בווידוי?
ובכלל מה העניין לחלק, די באחד על הכל בסוף
ועוד מדוע אין אורים ועל כלם לאחר המקטע האחרון (ועל חטאים שאנו חייבים עליהם וכו')

Re: חלוקת הווידוי

פורסם: ד' ספטמבר 19, 2018 9:00 pm
על ידי שמר
הקפצה

Re: חלוקת הווידוי

פורסם: ד' ספטמבר 19, 2018 9:17 pm
על ידי עובדיה חן
יש לפי סדר א-ב ויש לא

Re: חלוקת הווידוי

פורסם: ד' ספטמבר 19, 2018 10:34 pm
על ידי ישא ברכה
אגב,
סדר ה'על חטא' הוא לפי א"ב, ובאות ס' אומרים: שיח שפתינו/שיקור עין.
ובאמת גם האשמנו וגם העל חטא, זקוקים לפירוש. כי בראיה שיטחית לא ניכר מבנה מסוים, אלו עבירות זוכים לפירוט ואילו עבירות לא, ומה פשר הסדר הלא שיגרתי (חוץ מא"ב).

Re: חלוקת הווידוי

פורסם: ד' ספטמבר 19, 2018 10:48 pm
על ידי שמר
עובדיה חן כתב:יש לפי סדר א-ב ויש לא

לא הבנתי כוונת כבודו.

Re: חלוקת הווידוי

פורסם: ה' ספטמבר 20, 2018 11:35 am
על ידי אפרקסתא דעניא
שמר כתב:ועוד מדוע אין אומרים ועל כלם לאחר המקטע האחרון (ועל חטאים שאנו חייבים עליהם וכו')


נ"ל ש"ועל כולם כו'" מוסב על הקטע הבא ולא על הקודם. הרי הוידוי מתחיל "יה"ר מלפניך כו' שתסלח לנו על כל חטאתינו ותמחל לנו על כל עוונותינו ותכפר לנו על כל פשעינו... על חטא...". א"כ אין טעם לכפול שוב בסוף הרשימה הראשונה "ועל כולם א"ס סלח לנו מחל לנו כפר לנו", ובע"כ שמוסב על ההמשך, ולק"מ מה ששאלת.

Re: חלוקת הווידוי

פורסם: ה' ספטמבר 20, 2018 1:14 pm
על ידי אברך
זכורני מקטנותי אצל אחד מחשובי הרבנים, שבקטע האחרון בעל חטאים שאנו חייבים וכו', לא עשה זאת בכריעה ולא דפק על הלב, האם ידוע מקור לחילוק הזה בין קטע זה לשאר הוידוי?

מדוע סדר ההפסקות בוידוי כזה מוזר?

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 3:22 am
על ידי מוטוש
באשמנו בגדנו...
מאות י', אומרים בלי להפסיק עד האות ר'!
ובעל חטא.
מההתחלה עד האות כ'.
וזה לא חלוקה שווה!
מדוע זה כך?!

Re: מדוע סדר ההפסקות בוידוי כזה מוזר?

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 3:29 am
על ידי במסתרים
העולם אומרים שמפסיקים כשיש שתי תיבות: דברנו דופי, טפלנו שקר, [יעצנו רע א"א להפסיק כ"כ מהר], קשינו עורף.

טעם או מקור איני יודע.

Re: מדוע סדר ההפסקות בוידוי כזה מוזר?

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 8:41 am
על ידי בברכה המשולשת
זה לא בגלל המנגינה?

Re: מדוע סדר ההפסקות בוידוי כזה מוזר?

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 9:28 am
על ידי גבול ים
בברכה המשולשת כתב:זה לא בגלל המנגינה?

באשמנו זה הפסקה של מנגינה, אבל בעל חטא יש את המשפט של 'ועל כולם' שמשום מה מופיע באמצע הוידוי לאחר קבוצה מסויימת ועל זה השאלה מדוע שם מקומו, האם משפט זה נתווסף בעקבות המנגינה ?

שאלה נוספת.

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 11:14 am
על ידי מוטוש
האם בועל החטאים,
גם צריך לדפוק על הלב?

Re: מדוע סדר ההפסקות בוידוי כזה מוזר?

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 11:16 am
על ידי מוטוש
גבול ים כתב:
בברכה המשולשת כתב:זה לא בגלל המנגינה?

באשמנו זה הפסקה של מנגינה, אבל בעל חטא יש את המשפט של 'ועל כולם' שמשום מה מופיע באמצע הוידוי לאחר קבוצה מסויימת ועל זה השאלה מדוע שם מקומו, האם משפט זה נתווסף בעקבות המנגינה ?

בעל חטא.
ההפסקה הראשונה היא, רק אחרי אות י'!
ואחר כך ההפסקות הם, אחרי פחות אותיות...

Re: מדוע סדר ההפסקות בוידוי כזה מוזר?

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 11:51 am
על ידי צורב מתחיל
גבול ים כתב:
בברכה המשולשת כתב:זה לא בגלל המנגינה?

באשמנו זה הפסקה של מנגינה, אבל בעל חטא יש את המשפט של 'ועל כולם' שמשום מה מופיע באמצע הוידוי לאחר קבוצה מסויימת ועל זה השאלה מדוע שם מקומו, האם משפט זה נתווסף בעקבות המנגינה ?

מונח לי בזכרון שההפסקה בעל חטא הוא באותיות ע'ת'י', רמז לאיש עתי הלקוח השעיר לעזאזל. אינני זוכר המקור לזה.

Re: מדוע סדר ההפסקות בוידוי כזה מוזר?

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 2:01 pm
על ידי גבול ים
צורב מתחיל כתב:
גבול ים כתב:
בברכה המשולשת כתב:זה לא בגלל המנגינה?

באשמנו זה הפסקה של מנגינה, אבל בעל חטא יש את המשפט של 'ועל כולם' שמשום מה מופיע באמצע הוידוי לאחר קבוצה מסויימת ועל זה השאלה מדוע שם מקומו, האם משפט זה נתווסף בעקבות המנגינה ?

מונח לי בזכרון שההפסקה בעל חטא הוא באותיות ע'ת'י', רמז לאיש עתי הלקוח השעיר לעזאזל. אינני זוכר המקור לזה.

מופיע בהסכמה של הגר"מ הלברשטאם לספר וידוי כהלכתו בשם הגה"ק רבי אברהם שמחה הורוויץ מבראנוב

Re: שאלה נוספת.

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 5:11 pm
על ידי מוטוש
מוטוש כתב:האם בועל החטאים,
גם צריך לדפוק על הלב?

יש למישהו תשובה?

Re: שאלה נוספת.

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 10:00 pm
על ידי לבי במערב
מוטוש כתב:האם בועל החטאים,
גם צריך לדפוק על הלב?
ראה 'אוצר מנהגי חב"ד - תשרי' ס"ע רא. נטע"ג הל' יוהכ"פ ע' רלד. ולהעיר מכה"ח סי' תרז ס"ק כד.

Re: מדוע סדר ההפסקות בוידוי כזה מוזר?

פורסם: ו' אוקטובר 02, 2020 11:36 am
על ידי לבי במערב
מוטוש כתב:באשמנו בגדנו... מאות י', אומרים בלי להפסיק עד האות ר'! ובעל חטא. מההתחלה עד האות כ'. וזה לא חלוקה שווה! מדוע זה כך?!
נכב"ב עזה"ד.

Re: חלוקת הווידוי

פורסם: ו' אוקטובר 02, 2020 11:37 am
על ידי לבי במערב
אברך כתב:זכורני מקטנותי אצל אחד מחשובי הרבנים, שבקטע האחרון בעל חטאים שאנו חייבים וכו', לא עשה זאת בכריעה ולא דפק על הלב, האם ידוע מקור לחילוק הזה בין קטע זה לשאר הוידוי?
כך הי' מנהג נפוץ בעבר, וראה מ"ש במק"א.